Šéf Xboxu nechce, aby bol každý automaticky predplatiteľ Game Passu a absolútne ho netrápia „konzolové vojny“

Šéf Xboxu nechce, aby bol každý automaticky predplatiteľ Game Passu a absolútne ho netrápia „konzolové vojny“

 

Zameraní na seba.

Phil Spencer je pri kormidle Xbox divízie už vyše 7 rokov a Xbox Series X/S boli prvými novými konzolami, ktoré boli vydané za jeho panovania. Spencer však okrem nich priniesol so svojim tímom aj predplatenú službu Xbox Game Pass, ktorá si postupne získava priazeň hráčov.

V rozhovore pre magazín Edge však prezradil, že jeho cieľom nie je premeniť každého Xbox zákazníka na predplatiteľa a Xbox tím sa nesústredí výlučne na túto službu: „Nie, nie je to tak. Viem, že je to pre vás jednoduché keď poviete, že je všetko o X alebo o Y. Ale keď prevádzkujete platformu, tak všetko je o X, Y a aj Z. Sú to všetky veci dokopy.“

„Predstavujem si svet, kde každý kto je na Xboxe má aj predplatné Xbox Game Pass? Nie. Chcem, aby si ľudia vybrali. Niektorí hráči si kupujú hry a chcú si vytvárať vlastnú kolekciu.“

Spencer sa taktiež vyjadril ku kritike zo strany konkurencie. Súčasný šéf PlayStation Jim Ryan a bývalý šéf PlayStation Studios Shawn Layden totiž niekoľkokrát verejne vyjadrili svoje pochybnosti o tom, že model predplatného môže v AAA hernom priestore fungovať: „Predplatné vám dáva dobrý trvalý prísun tržieb. A to je veľmi dôležitou vecou pre biznis a k tomu navyše máme zvýšenia tržieb, ktoré vidíme v prípade vydávania hier. Ja o tom preto hovorím ako o mixe vecí. Nie je to o tom, že jedna služba vytláča z trhu iné spôsoby kupovania hier. Biznis tak neleží na jednom čísle. Predaje hier, predaje konzol, Windows, Game Pass, xCloud...sú to všetky tieto veci dokopy.“

Spencer sa v rozhovore dotkol aj konzolových vojen. A to konkrétne tak, že skonštatoval, že im nevenuje žiadnu pozornosť: „Nemíňam žiadnu energiu na to, aby sme zmenšovali ostatné herné platformy, aby Xbox narástol. Viac ma zaujíma, aby koláč herného trhu rástol namiesto toho, aby som pojedal kúsok koláča niekomu inému.“

„To je dôvod, prečo sa venujeme veciam ako cross-play a cross-save. Je to o scenároch, kedy môžete a nemôžete hrať spolu a nemalo by to byť „konzola ktorú ste si kúpili verzus konzola ktorú si kúpili iní. Rastu priemyslu nepomáha, keď pred hráčov kladieme umelé bariéry. Či to však platí aj pre ostatných, to sa musíte spýtať ich. No ja môžem skonštatovať, že pre nás to nie je o tom, aby boli ostatní menší, aby sme my boli väčší.“

Zdroj: Edge

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk