Ako sa z financovania hry stal predaj štúdia.
Ešte predtým, ako začal Microsoft nakupovať v masívnej škále (ako napríklad vydavateľstva Bethesda a Activision Blizzard) budoval tvorca konzol Xbox svoje first-party portfólio menšími nákupmi štúdií a jedným z nich bolo v roku 2018 aj známe štúdio Obsidian, ktoré vytvorilo hry ako Fallout New Vegas, KOTOR 2, Alpha Protocol a ďalšie.
Pre Obsidian to asi nebolo až také komplikované rozhodovanie. Štúdio bolo známe tým, že aj keď ich hry oplývali kvalitou, tak malo taktiež aj časté finančné problémy. Šéf Obsidianu Feargus Urquhart však v rozhovore pre IGN prezradil, že to, čo vo vedení Obsidianu a kývli tak na ponuku Microsoftu bola aj osoba šéfa Xboxu Phila Spencera.
Urquhart prezradil, že rozhovory s Microsoftom sa zo začiatku netýkali akvizície, ale financovania ich ďalšej RPG hry, ktorú dnes poznáme pod názvom Avowed. Po tom, čo mu bolo navrhnuté, aby nápad na hru Avowed odprezentoval pre Microsoftom mu člen Xbox biznis tímu Noah Musler neskôr oznámil, že Microsoft „pripravil“ na kompletnú akvizíciu štúdia Obsidian.
Prvý dôvodom bol fakt, že Microsoft sľuboval štúdiu zachovanie DNA, kreatívnu slobodu a kultúru štúdia bez zasahovania Microsoftu. A druhým je spomínaná osoba Phila Spencera: „Vtedy som Phila Spencera nepoznal až tak dobre. Možno som sa s ním rozprával raz alebo dvakrát. No na ňom je zaujímavé to že….ani neviem. Nechcem hovoriť o „osobnosti“ pretože je to Phil Spencer a vedie hernú divíziu. No teraz keď ho poznám sa mi potvrdilo to, čom som o ňom počul – jeho reputácia bola, že je to niekto, kto je autentický a niekto kto je no-BS a má rád hry. A tomuto sme dôverovali.“
A aký je výsledok po štyroch rokoch? Microsoft zatiaľ zjavne plní sľuby, pretože nie len že umožnil rast štúdia (štúdio malo 170 zamestnancov a v súčasnosti má 240+), ale vedenie Xboxu schválilo popri veľkých projektoch RPG hier ako Avowed a The Outer Worlds 2 štúdiu aj menšie projekty ako Pentiment a Grounded, na ktoré by Obsidian asi ťažko hľadal vydavateľa. Urquhart si pochvaľuje hlavne to, že Microsoft nemá žiadne mandáty ohľadom hier, ako tomu bolo napríklad v Kinect časoch, kedy museli vývojári do hier implementovať Kinect prvky.