Ďalší poklad v dokumentoch.
Ako sme vás informovali včera v troch samostatných článkoch. Microsoft reagoval na vyhlásenia Sony ohľadom plánovanej akvizície Activision Blizzard pred brazílskymi regulačnými orgánmi a výsledkom toho je nie len potvrdenie toho, že Call of Duty ostane multiplatformový, ale aj kritika snáh Sony obmedziť rast Game Passu a celkové pokrytectvo Sony smerom k predplateným službám.
Teraz však prichádza ešte jedna časť, ktorú sme včera prehliadli. Microsoft totiž v reakcii zaslanej regulačným orgánom v Brazílii uštipačne poznamenal, že Sony by namiesto snáh obmedzenia rastu Game Passu malo popracovať na zlepšení vlastnej ponuky PS Plus, ktorá by vytvorila zdatnú konkurenciu Game Passu.
Prečítajte si tiež
Microsoft: Exkluzívne Call of Duty by nebolo ziskové
Prečítajte si tiež
Sony platí „blokovacie poplatky“ na zabránenie pridania hier do Game Passu
A Microsoft dokonca aj poskytol návod, ako na to. Najdôležitejší bod? Ponúknuť vlastné first-party hry v predplatnom v deň vydania: „Sony by mohlo využiť vysokú kvalitu svojich first-party hier ešte viac, ak by im umožnilo vydanie v PlayStation Plus v deň vydania. Táto stratégia by mohla umožniť rýchly rast počtu predplatiteľov ako reakciu na tlak zo strany Game Passu (alebo inej predplatenej služby) a táto stratégia nie je adoptovaná spoločnosťou Sony ani v prípade vynovenej služby PlayStation Plus.“
Microsoft následne ukončil tento segment vyhlásením: „Takýto krok zo strany Sony by mohol spraviť z PlayStation Plus ešte atraktívnejšiu službu a umožnilo by Sony lepšie bojovať so stratégiou konkurenčných vydavateľov hier tak, aby z toho benefitovali hráči.“
Efektívne sa Microsoft snaží Sony odkázať, že namiesto toho aby sa snažili zabrániť rastu Game Passu tým, že doň pribudne séria Call of Duty by sa mali snažiť zlepšiť vlastnú ponuku tak, aby urobili z PlayStation Plus atraktívnejšiu službu. A pridanie vlastných first-party hier v deň vydania je asi najlepší spôsob, ako to urobiť.
Sony sa však k takémuto kroku nehodlá, čo potvrdil aj šéf SIE Jim Ryan. Zároveň si však nechal pootvorené dvierka – čo totiž teraz nie je, v budúcnosti môže byť. A Microsoftu taktiež trvalo niekoľko rokov po spustení Xbox Game Pass, pokiaľ tam začali pridávať first-party hry.