Presvedčí to regulačné orgány?
Včera sa Microsoft dostal bližšie k úspešnému uzavretiu akvizície Activision Blizzard a to aj napriek tomu, že ešte zďaleka nie je všetko isté. Kroku vpred môže Microsoft vďačiť hlavne zmluvami pre spoločnosti Nvidia a Nintendo a aj keď rovnakú zmluvu ponúkol Microsoft aj spoločnosti Sony, tá ju zatiaľ neakceptovala.
A aj preto sa prezident Microsoftu Brad Smith po neverejnom vypočúvaní na pôde Európskej Únie pustil do vysvetľovania pred novinármi a argumentoval, prečo by táto akvizícia mala byť umožnená. A samozrejme, jeho primárnou úlohou bolo okrem iného aj poukázať na to, aký je Xbox malý oproti PlayStation.
Podľa Smitha má PlayStation na Európskych trhoch až 80% podiel v predaji konzol. Smith však (zámerne) vynechal z rovnice Nintendo: „Zamyslite sa nad trhom v Európe. Je to trh, na ktorom má spoločnosť Sony 80 % podiel. Celosvetovo je to približne 70/30. V Japonsku je to 96/4. Tieto čísla sú pozoruhodne stabilné už dve desaťročia. Dokonca aj minulý rok, keď sa vyskytli problémy s dodávateľským reťazcom spoločnosti Sony, sa vrátili späť v dobrej forme.“
Smith zároveň dodal, že náklonnosť Microsoftu k multiplatformovému obsahu (na vyvrátenie argumentu, že Microsoft spraví z Call of Duty exkluzívnu sériu) je dokázaná faktami: „Microsoft má na PlayStation už 58 spustených hier, Sony má na Xboxe spustené len 2 hry. Povedali sme, že ak sa táto akvizícia uskutoční, radi sa postaráme o to, aby tam bola hra č. 59 s Call of Duty a nepochybne aj ďalšie.“
„Spoločnosť Sony má 286 exkluzívnych titulov a Microsoft má na Xboxe len 59 titulov. Väčšinou to, čo vidíte, je multiplatformová stratégia spoločnosti Microsoft ešte pred touto dohodou. Teraz, keď sa pozeráme do budúcnosti, veríme, že budúcnosť je ešte viac multiplatformová ako v minulosti.“
Vtipná bola aj reakcia viceprezidentky vydavateľstva Activision Blizzard Lulu Cheng Meservey, ktorá poctila svet memečkom a to vystihuje argumenty spoločnosti Sony proti akvizícii.
— Lulu Cheng Meservey (@lulumeservey) February 21, 2023