- Michael Pachter vo svojom videu priniesol novú analýzu herného trhu
- Analytik spoločnosti Wedbush Securities naďalej verí masívnemu rastu Game Passu, ktorý bude podporený pridávaním série Call of Duty
- Taktiež si myslí, že exkluzivity budú čoskoro minulosťou
Michael Pachter naďalej verí Game Passu. Vo svojom novom videu totiž prezradil, že v najbližších desiatich rokoch dosiahne predplatená služba Microsoftu 200 miliónov predplatiteľov.
„Počet členov Xbox Live Gold bol 50 miliónov. Počet predplatiteľov Game Pass bol 25 miliónov a potom, keď zmenili spôsob vykazovania Core, sa číslo zvýšilo na 34. Prečo sa nezvýšilo na 75? Prečo sa nezvýšilo na 50? Nestalo sa tak preto, lebo ten, kto nahlásil, že započítava členov Xbox Live Gold ako súčasť Game Pass, to nahlásil nesprávne. Prepáčte. Jednoducho to nie je správne. Počet členov Xbox Live Gold sa neznížil. Takto to nepočítajú.“
„Keď začneme dostávať hry od Activision Blizzard, očakávam, že sa počet predplatiteľov zvýši. Myslím si, že Game Pass sa stane obrovským. Myslím si, že počet predplatiteľov bude viac ako 200 miliónov. Hovoril som, že v najbližších 10 rokoch sa podľa mňa dostane na 200 miliónov a stavím sa o to s kýmkoľvek. Sľubujem, že zaplatím, že to bude 200 miliónov v nasledujúcich 10 rokoch. Sú k tomu tak odhodlaní“
„Nemyslím si, že by sa počet nových predplatiteľov vyčerpal. Obrovské akvizície boli naozaj len Bethesda, ktorá začína vykazovať určitú trakciu, a potom Activision, ktorý zatiaľ nemá trakciu, pretože sa neobjavil prvý titul. Vráťte sa a položte mi túto otázku o rok, keď budú mať Call of Duty.“
Exkluzivity končia?
Pachter sa taktiež vyjadril k zmene stratégii Microsoftu. Redmondská spoločnosť totiž začala portovať vybrané first-party hry na konkurenčné konzoly. Pachter súhlasí, že model exkluzivít viazaných na kus hardvéru prestáva dávať finančný zmysel.
„Prečo prinášajú svoje exkluzívne tituly na iné platformy? Robia to preto, lebo model Nintenda a Sony s proprietárnymi titulmi na proprietárnych platformách je nesprávny model. Je to nefunkčný model. Spoločnosť Nintendo s tým začala v roku 1985. Fungovalo to 40 rokov. Spoločnosť Sony to napodobnila v roku 1995 s PlayStation, Microsoft to napodobnil v roku 2001 s Xboxom a dlho to fungovalo a potom už nie.“
„Podporovať svoj obsah riadením distribúcie na svojej platforme je ako filmové štúdio, ktoré vlastní sieť kín a jediný spôsob, ako si môžete pozrieť ich film, je v ich kinách. Teraz to bude fungovať a zarobia na tom peniaze, ale nezarobia toľko peňazí, ako keby distribuovali svoje filmy šiestimi alebo siedmimi rôznymi inými spôsobmi.“
„Microsoft bude mať časovo obmedzené exkluzivity. Časť obsahu umiestnia na PlayStation a Switch, časť obsahu umiestnia exkluzívne na Game Pass a budú to vylepšovať a vymýšľať. Pri kúpe Activisionu sa dohodli s regulačnými orgánmi, že to urobia, ale nedohodli sa, pretože to povedal regulačný orgán. Vždy sa to chystali urobiť. Kúpiť Activision a stiahnuť Call of Duty z PlayStation by nemalo zmysel, nepredali by toľko kópií Call of Duty, keby ho dali výhradne na Xbox.“