Stretávame sa pri ďalšom súhrne herných udalostí za jeden týždeň. A že ich teda bolo dosť. Okrem iného sa v súhrne dozviete niečo dôležité o Diablo III, nájdete tam nejednu recenziu na aktuálne hry a, samozrejme, oficiálne, ale aj odhadované dátumy vydaní rôznych hier. Len jeden klik vás delí od toho, aby ste boli v obraze, čo sa týka herného sveta.
Zatiaľ čo ja píšem tento článok a vy ho čítate, v druhom okne mi ubiehajú posledné percentá zo sťahovanie istej hry. A či uhádnete, ktorá to bude. Určite väčšina bude vedieť, ako to myslím, keď poviem, že je to Diablo III. Ale pre tých, ktorí to nevedia, odkážem, že tento víkend (21.4. a 22.4.) je otvorená BETA hry Diablo III, čiže si ju môžete zahrať úplne zadarmo, stačí si ju len stiahnuť z Battle.net. Len pripomeniem, že plná verzia tejto hry by mala byť dostupná v obchodoch už 15. mája tohto roku, čiže je už za rohom. Už v spomínanej beta verzii si môžete pozrieť do čoho pôjdete, ak si ju plánujete kúpiť.
Poďme k žalobe. Nepodáva ju síce Gamesite ani ja osobne, a snáď ani nikto z vás, ale jeden spisovateľ. A na koho? Tak sa posaďte! Sci-fi spisovateľ žaluje Ubisoft kvôli tomu, že nápad ohľadom hry Assassin’s Creed bol údajne ukradnutý štúdiom z jeho knihy Link. V nej sa pohral John L. Beiswenger s myšlienkou takzvaného biosyntetizátora, pomocou ktorého môžu ľudia prežiť spomienky svojich predkov, podobne ako Desmond pomocou Animusu v Assassin’s Creed. Rovnako autor poukazuje na podobnosti v príbehu, ako napríklad náboženstvá, Ježiš, Boh či historické momenty. Spisovateľ žiada od Ubisoftu nemalé odškodné, rovnako ako zastavenie projektu tretieho dielu série, na ktorom sa momentálne pracuje. Stojíte na jeho strane? Čo si o kauze myslíte?
Rozumiete sa do tvorby hier? Máme pre vás pracovnú ponuku. No … nie tak celkom my. Známe štúdio Santa Monica Studio (stojí za vznikom série God of War), patriace pod Sony, hľadá resp. ponúka prácu ľuďom so skúsenosťami z tvorby FPS a TPS hier. Štúdio pripravuje novú značku, zatiaľ neohlásenú hru a hľadá nové tváre skúsených vývojárov. Spomedzi rôznych miest a požiadaviek na skúsenosti sa hľadajú napríklad aj ľudia, ktorí majú skúsenosti s dizajnom boja na vozidlách a otvoreného sveta, ako aj s vytváraním bossov. To znie zaujímavo a s najväčšou pravdepodobnosťou sa dočkáme nejakej otvorenej strieľačky. Ak si teda myslíte, že by ste mali šancu, nič vám nebráni to vo svete hier skúsiť.
Keď už som na začiatku spomínal tie dátumy vydaní, je načase, aby sme sa k nim presunuli. Prvý sa bude týkať CoD: Black Ops 2. Server Kotaku získal plagát Call of Duty Black Ops 2, na ktorom je dátum 2. máj 2012. Myslíte si, že hra Black Ops vyjde už v máji? Treyarch aj Activision zatiaľ mlčia a nevydali žiadne oficiálne oznámenie. Taktiež sa špekuluje, že Black Ops by mohlo vyjsť v novembri, kedy vyšiel aj minulý diel. Ako to už v takýchto prípadoch býva, nezostáva nám nič iné, len čakať. Máme tu však ešte jeden, tentoraz už potvrdený, dátum vydania. Spoločnosť Microsoft a 343 Industries zverejnili oficiálny dátum vydania Halo 4, ktorý je stanovený na tohtoročný november. Halo 4 by sa malo rozkrútiť výhradne v konzolách Xbox 360 už 6. novembra.
Určite ste v posledných dňoch zaregistrovali zvýšené množstvo noviniek o Crysis 3. Najprv uniknuté informácie, potom screeny a nakoniec oficiálne vyhlásenie, že hry bude. Tentoraz vám prinášame Teaser. Medzi novinky tohto týždňa sa pridala aj správa, ktorá potvrdila už skoršie dohady o tom, či sa už pracuje na Crysis 3. Crysis 3 bude a EA pre vás prináša aj video v podobe teaseru na túto očakávanú FPSku. Video si môžete pozrieť hneď nižšie.
{embed_video http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4ntOb0rEa1o}
Pred troma recenziami, ktoré som si pre vás prichystal, dovoľte ešte jedno preview. Ešte zažívate tú nostalgickú chvíľku, keď si zaspomínate na časy, kedy sa hra od Codemasters volala Colin McRae Rally a išlo v nej o skutočnú rally. Možno nie takú hardcore, akou bol jej sok Richard Burns Rally, no stále pojednávala hlavne o jazde proti chronometru. Ťažko teraz povedať, čo zapríčinilo odklon od týchto disciplín, no mám taký pocit, že pre väčšinu hráčov nebola jazda proti chronometru až tak zaujímavá. A tak sa začala éra Dirt série, ktorá ponúkala hlavne v Amerike populárne preteky, ktoré spájalo blato a špina. Dirt 3 síce hlásal návrat ku koreňom, no celkom svoje sľuby nenaplnilo a po vyskúšaní Dirt Showdown mám pocit, že už tam nenájdeme ani ten povestný závan nostalgie. Kompletný článok s bohatým počtom obrázkov nájdete v linku.
Štúdio Cyanide je známe v povedomí hráčov najmä vďaka Pro Cycling Manager sérii. Zjavne ich výroba bicyklov omrzela, a tak sme sa mohli v poslednej dobe stretnúť s rôznymi titulmi z iného žánrového súdka. Asi najpodarenejším projektom bol Blood Bowl, kedy sa autorom podarilo vyrobiť nadpriemernú a relatívne zábavnú hru. Na druhú stranu ale treba podotknúť, ako herne zmrzačili obľúbenú licenciu Game of Thrones. Po oznámení projektu Confrontation neboli očakávania príliš vysoké a od začiatku boli hráči dosť skeptickí ohľadom výslednej kvality produktu. Dočkali sme sa teda prekvapenia?
Futbal sa dá hrať všade. Napríklad aj v uliciach a na betóne. To, že na tom niečo bude, potvrdila aj najnovšia hra od EA Sports – FIFA Street. FIFA Street v princípe nie je ničím novým. Pri pohľade do histórie sa môžeme zastaviť v roku 1997. Novovydaná FIFA 98 ponúkla zábavnú minihru v podobe sálového futbalu. FIFA Street tento koncept vytiahla do ulíc a na betón, pričom koncept ostáva zachovaný – znížiť počet hráčov na ihrisku, a taktiež aj veľkosť samotnej hracej plochy. Oproti archaickej FIFE 98 však FIFA Street značne vylepšila herné možnosti a výsledkom je samostatný titul, ktorý sa prvýkrát objavil v roku 2005. Aktuálna verzia však úspešne oživuje celú sériu.
Séria Ridge Racer asi dospela do takého štádia, do akého sa svojho času dostala aj séria Need for Speed. Totižto, spoločnosť EA vyprodukovala prílišné množstvo hier, ktoré si boli až príliš podobné (nikto necítil potrebu inovácie ), a to zašlo tak ďaleko, že hráči prestali mať o sériu záujem. A zatiaľ čo EA najprv ostala pri štúdiu Black Box (Prostreet, Undercover), čo sa im vypomstilo, a prakticky takmer zničilo túto populárnu sériu, tak vývojári v Namco sa pri tejto stagnácií rozhodli odovzdať žezlo nového Ridge Racera fínskemu štúdiu Bugbear, tvorcom populárnych Flatoutov (Boh ochraňuj túto sériu v rukách Holanďanov).
Na záver čosi na zamyslenie. Dnešné hry sú často veľmi násilné a nevhodné pre mladé publikum, ale prieskum portálu Playr2.com naznačuje, že rodičov tento fakt vôbec nezaujíma. Údajne iba 36% rodičov sleduje vekové odporúčanie hier. Z týchto 36% viac ako polovica priznala, že to nie je dôležité a nevadí, ak ich deti hrajú hry odporúčané pre dospelých hráčov. Ironicky, keď sa týchto istých ľudí opýtali na filmy, priznali, že by nechceli, aby deti pozerali filmy pre dospelých. Dodatočne 61% rodičov povedalo, že hranie hier podľa nich nemôže negatívne ovplyníť správanie ich detí. Čo vy na to? Vedia vôbec rodičia o násilnostiach (a úchylnostiach) v niektorých dnešných hrách alebo to naschvál ignorujú?
Na tento týždeň sa s vami so súhrnom musím rozlúčiť a popriať vám príjemné a pokojné prežitie nasledujúceho týždňa, na ktorý sa snáď opäť čítame.