Spoločnosť Samsung Electronics Co., Ltd., popredná svetová spoločnosť v oblasti digitálnych médií a digitálnej konvergencie, nadviazala partnerstvo s hudobnou skupinou Tata Bojs a veľkou mierou tak prispela k vzniku prvého hudobného 3D videoklipu v Česku.
Klip k pesničke Homo Demo, z albumu Ležatá osmička, sa natáčal dva dni, v druhej polovici júla, na streche Novej budovy Národného múzea v Prahe. Technika určená pre natáčanie klipu v 3D bola privezená z Anglicka a podieľala sa napríklad na vzniku poslednej snímky známeho režiséra Ridleyho Scotta s názvom Prometheus.
"Teší nás, že môžeme byť pri takej udalosti, ako je vznik prvého českého hudobného 3D videoklipu. Keď sme ponuku na partnerstvo pri tvorbe dostali, bola to pre nás jasná voľba," hovorí Jiří Kolařík, produktový manažér divízie AV spoločnosti Samsung.
"O natáčaní 3D klipu k našej pesničke Homo Demo sme sa s režisérom Šimonom Šafránkom rozprávali už niekedy pred rokom krátko po vydaní Ležaté osmičky. Takéto natáčanie je finančne dosť náročné. A vlastne až teraz vďaka firme Samsung a produkcii Caviar sa celá akcia dala do pohybu. Okrem členov kapely sa v klipe objavia aj niektorí naši fanúšikovia. Tí boli vybraní formou facebook castingu a radi by sme im všetkým ešte raz poďakovali za čas a ústretovosť pri natáčaní. Môžem vám potvrdiť, že natočené zábery sú skutočne 3D! Takto plasticky som Prahu, UFO na streche, vypchaté zvieratá a Homo Demo – ľudstvo skúšobné, ešte nikdy nevidel, " hovorí s úsmevom Milan Cais.
Produkciu pri tvorbe klipu zaistila nadnárodná produkčná spoločnosť Caviar, ktorá sa nedávno stala 4. najlepšou produkciou na svete za získanie mnohých ocenení na reklamnom festivale CANNES LIONS 2012. "Nakrúcanie videoklipu pre Tata Bojs s technológiu 3D pre nás bola veľká výzva. Klip sme potrebovali dostať čo najbližšie k mrakom, preto svojou dispozíciou nakoniec vyhrala strecha Novej budovy Národného múzea", hovorí Jan Strašík, výkonný producent spoločnosti Caviar.
Skladba Homo Demo pochádza z posledného štúdiového albumu Ležatá osmička, ktoré rovnako ako všetky ostatné nahrávky Tata Bojs vydáva a distribuuje Supraphon. "Nové technológie a Tata Bojs, to je vždy na jednotku fungujúce spojenie. Je skvelé, že sa našiel partner umožňujúci realizovať nadčasové a novátorské umelecké sny Tata Bojs", dopĺňa Michal Maka, marketingový manažér vydavateľstva Supraphon a.s..
Pre nový videoklip bude v rámci oficiálnych webových stránok Tata Bojs.cz vytvorená microsite, kde budú postupne pridávané ďalšie informácie alebo fotografie a videoklip z natáčania. Pre skalných fanúšikov potom budú realizované súťaže o voľné vstupy na chystaný koncert.