Keď štúdio Cyanide prišlo s nápadom vytvoriť RPG, v ktorom budete hrať za „zlú“ stranu, veľa ľudí očakávalo niečo revolučné a jedinečné, no je nutné podotknúť, že sa to vôbec nepodarilo. Prečo?
Začneme príbehom, ktorý je na prvý pohľad celkom zaujímavý. V hre sa nachádzajú dve hlavné postavy, za ktoré budete hrať. Veľký zelený ork Arkail, pochádzajúci z elitnej skupiny Bloodjaws, má obrovský problém s nervami a vytočiť ho dokáže takmer všetko. Keď sa tak stane, zabíja všetko, čo sa mu postaví do cesty, bez ohľadu na to, kto ste. Jeho spolubojovníkom je goblin so zvláštnym menom Styx, ktorý je tichým zabijakom vďaka neviditeľnosti. Styx však má nervy v poriadku, a tak zeleného často upokojuje, no navzájom si veľmi nedôverujú. Orkovia sú pod útlakom ľudí, ktorí berú orkov ako obyčajné netvory.
Na čele ľudí je samotný imperátor a vašou hlavnou úlohou je imperátora zavraždiť, a tým nastoliť mier medzi všetkými rasami. Obe vaše postavy sa vydávajú na dlhú cestu svetom, ktorý strpčuje životy ich rás. Postavy sú výborne nadabované a pri častých cut-scénach si môžete pripadať ako pri pozeraní filmu, čo nemusí potešiť každého. Dialógy hlavných postáv sú skvelé a niektoré frázy vám často vyčarujú úsmev na tvári. Hudobný podklad je urobený na jednotku a mení sa podľa situácie i prostredia, v ktorom sa práve nachádzate, čo pekne dotvára atmosféru fantastického stredoveku. To by bolo z kladných časti hry všetko.
V hre je vložený klasický model RPG žánru, na ktorý sme zvyknutí z iných hier v tejto oblasti, teda dostanete questy, či už príbehové alebo vedľajšie, zbierate skúsenostné body a úrovne, s ktorými si potom vylepšujete schopnosti. Novinkou je bojový systém, počas ktorého sa vám spomalí čas a vy si vyberiete z troch skupín schopností – útočné, obranné a špeciálne. U goblina je však obranná skupina nahradená schopnosťami na diaľku, ako hádzanie mečov a podobne. Nakombinujete si štyri úlohy z už spomínaných skupín a čas sa opäť vráti do normálu. Avšak tento bojový systém nemusí sadnúť každému, pretože je zozačiatku nepriehľadný a ťažký. Ak stojíte proti viacerým nepriateľom, nastáva problém. Systém často kolabuje a vaša postava nerobí nič iné, len behá hore-dole.
Umelá inteligencia NPC, teda nehrateľných postáv, je taktiež mizerná a často sa stane, že postavy nemôžu prejsť pomedzi obyčajné dvere. Ďalším mínusom je kamera, ktorá mi pripadá nedoladená a často stvára to, čo sa jej zachce, no snáď to v budúcnosti opraví nejaký patch. Herná doba sa pohybuje okolo 20 hodín, ak prechádzate všetky príbehové questy a len malú časť vedľajších questov. Graficky hra tiež nezaujme, keďže vyzerá zastaralo. Jediné, čo sa grafike nedá vytknúť, je výzor hlavných postáv, ktorý je urobený pekne do detailov. Všetky umiestnenia vyzerajú na prvý pohľad úplne rovnako, čo by sa nemalo stávať. Keď už sme pri tej monotónnosti, je treba podotknúť, že vo všetkých výpravách za splnením questov vám stačí ísť za nosom, pretože celá mapa je jeden tunel, v ktorom je pár zatáčok. Málokedy sa musíte rozhodnúť medzi dvoma cestami, a to vyzerá úplne zle.
Už len porovnanie plusov a mínusov dokazuje, že je hra obrovským sklamaním, čo je škoda, pretože sme do nej vkladali obrovské nádeje a je smutné, že autori nevyužili potenciál hry. Hodnotenie pozdvihol len dabing postáv a hudobný podklad hry.
|
![]() ![]() |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
45% |
![]() |
ŽÁNER | RPG |
Minimálne systémové požiadavky |
OS: Windows XP/ Windows Vista/ Windows 7 |
VÝROBCA | Cryanide Studio |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
Comgad |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ |
![]() |
|