Je veľká škoda, že tak málo ľudí pozná štúdio Unknown Worlds a hernej komunite prakticky nič nehovorí ich projekt Natural Selection 2. Pôvodná hra Natural Selection vyšla pred 10 rokmi a dokonca to ani nebola samostatná hra, len neveľmi známy, ale o to prepracovanejší mód do Half-Life. Natural Selection si od tej doby vytvorilo veľmi solídnu základňu fanúšikov a aj v dnešnej dobe, plnej AAA titulov od veľkých vydavateľstiev, sa prebojovalo na vrcholné priečky Steamu.
Pre mňa ako veľkého fanúšika tohto štúdia a hry samotnej je dodnes záhadou, prečo táto hra nie je širokej verejnosti známa, aj keď kvalitovo presahuje veľa súčasných špičkových hier.
O to viac teda potešila správa, keď sa toto maličké štúdio s rádovo pár zamestnancami včera rozhodlo, že sa o svoj úspech podelí s hernou komunitou a podporia tak iné podobne malé, ale snaživé štúdiá tým, že odoberú licenciu na svoje vlastné vývojárske integrované prostredie, ktoré je teraz dostupné ako open source.
Software nesie názor „Decoder“ a používa programovací jazyk Lua. Bol vytvorený v roku 2007 a s jeho pomocou bol naprogramovaný celý Natural Selection 2. Vývojári z Unknown Worlds týmto krokom tiež dúfajú, že na hernú scénu prilákajú nové štúdiá a že ľudia, ktorí tento programovací jazyk budú používať, ho aj nejako v budúcnosti zdokonalia, aby sa stal jedným z top na trhu.
Je naozaj pekné, že aj v týchto časoch sa takéto malé štúdio aj z toho mála, čo má, dokáže rozdať komunite. Ak chcete vediet viac, určite navšívte blog Unknown Worlds. Štúdio bude vďačné za každý komentár či feedback.
{embed_video }