Určite nie sme jediní, koho na tohtoročnej E3 úplne omámil gameplay z Destiny, prezentovaný na konferencii Sony. Zo záberov z hrania, akokoľvek parádne boli, sa však nedalo veľmi dobre porozumieť tomu, ako svet Destiny a online funkcie v ňom pracujú. Odkiaľ sa napríklad ku koncu pri public evente zrazu vynorilo toľko hráčov, keďže hra nevyzerá a Bungie ju ani nevidí ako klasické MMO. Poďme sa teda spolu pozrieť, ako to celé funguje.
Na začiatok je treba uviesť, že Destiny bude obsahovať ako solo, tak aj coop a competetive zložku.
Samotné hranie online bude fungovať na princípe obrovských otvorených lokácií, kam sa budete môcť vybrať so svojimi kamarátmi pod štítkom „fireteamu„. Akonáhle vstúpite do takejto lokácie, budete automaticky priradený k ostatným fireteamom nachádzajúcim sa v nej, ale s tým rozdielom, že jeden o druhom nemáte najmenšej potuchy. Neexistuje žiaden bar alebo UI, ktoré by to nejako zaznamenávalo.
Obrovská výhoda je, že v týchto lokáciách nebude prebiehať absolútne žiaden loading, čiže hra nebude ničím prerušovaná. Ak ste náhodou hráčom Guild Wars 2, celý tento systém je veľmi podobný dynamickým eventom v tejto hre.
Samotná hra vás ale upozorní, ak sa nejaký takýto event bude začínať, akurát s tým rozdielom, že nie je nutné sa na tento event nijak prihlasovať a ani vás nijak inak neobmedzí. Buď sa ho zúčastníte, alebo sa so svojím fireteamom môžete rozhodnúť ho obísť a pokračovať v misii, kvôli ktorej ste do danej zóny prišli. Tým však prídete o odmeny. Ak sa však rozhodnete pomôcť, jednoducho sa zapojíte do boja a ste automaticky priradený k eventu.
Destiny vychádza niekedy počas budúceho roku na PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 a Xbox One.