Bývalý riaditeľ spoločnosti EA, Mitch Lasky, obviňuje svojho bývalého chlebodárcu a je rozčarovaný nad tým, čo všetko vedenie spoločnosti premrhalo.
Potom, čo EA znížilo svoje rozpočtové očakávania tento týždeň, analitici na seba nenechali dlho čakať, avšak len veľmi rezervovane vyjadrili svoju nespokojnosť. Najviac kritiky si spoločnosť vyslúžila z úst Michaela Pachtera, ktorý len predhodil, že spoločnosť postráda "vlastné sebapozorovanie".
Nie všetky reakcie k novinkám ale boli také diplomatické. Bývalý riaditeľ EA, Mitch Lasky, na svojom blogu jasne vyjadril svoj nesúhlas so smerovaním vydavateľstva a hlavne vedením, odkedy je hlavou spoločnosti John Riccitiello. Laskyho znepokojenie bolo mierené hlavne na naliehanie spoločnosti v snahe o rozšírenie firmy a jej pôsobenia na trhu.
"EA je zlá firma so zlou výdavkovou štruktúrou a zlým týmom. Ale oni sú nejakým spôsobom presvedčení a myslia si, že to je všetko v poriadku, a 2-ročný prechod od baleného zbožia k digitálnemu pôjde ako po masle." Lasky hovorí: "zamyslite sa znovu."
Pred svojím odchodom zo spoločnosti na začiatku roku 2007 chcel Lasky, aby spoločnosť prijala prechod na digitálnu distribúciu s akýmsi "hra ako služba" prístupom. Zatitaľ čo EA odvtedy venuje svoju pozornosť na obe strany (digitálnu aj krabicovú distribúciu), Lasky je presvedčený, že je nežiadúci podobný prístup, pokiaľ to znamená menšie tržby tradičných EA Sports a EA Games divízií.
Za krok vedľa ďalej považuje divízie, kde utrácajú absurdné sumy na projekty ako Spore, The Godfather, Superman Returns a The Simpsons. Taktiež kritizoval NFL a ESPN exkluzivitu pre Madden sériu. Hry Spore, Dead Space, Mirror´s Edge a Need for Speed: Undercover sú podľa neho dobrým príkladom premrhaných a drahých hier, ktoré sa nestretli s takým úspechom u zákazníkov, v aký by EA dúfalo.
Taktiež predniesol záver o tvorcoch Mercenaries 2, Pandemic Studios, ktorý nazval "polovičné oprávnenie" pre osvojenie 860 miliónov dolárov spoločnosťami Bioware a Pandemic.
"A nemyslite si, že Dante´s Inferno alebo Star Wars: The Old Republic to napraví. Je to bankrotová stratégia." hovorí Lasky.
zdroj: gamespot.com