Od obrovských oznamov, ktorými potešila spoločnosť Valve nejedného hráča, ubehlo už zopár mesiacov, a tak sme s napätím očakávali, kedy sa posunú projekty spájané s platformou Steam a SteamOS ďalej. Jednou zo zaujimavostí, ktorú spoločnosť Valve oznámila ešte minulý rok, bola možnosť streamovať hry na domácej sieti. Teraz si ju môže konečne vyskúšať každý, kto má Steam a viacero počítačov.
Ako to funguje? Ako sme vás už informovali v predošlých článkoch, ide o možnosť využívať výpočetnú kapacitu jedného počítača a zobrazovať hraný obsah na druhom počítači, či už stolovom, notebooku alebo tablete. Predstavte si situáciu: máte doma nadupaný herný počítač, jeho jediná nevýhoda je, že je to veľká bedňa s tonou káblov. Vonku sa už zotmelo a povieva príjemný letný vánok. Nebudete teda ťahať celý stôl so sebou, ale nastavíte si streamovanie a vezmete pod pazuchu notebook, ktorý máte len na prezeranie filmov. Integrovaná grafika? Nevadí. Slabých 2GB RAM? Netrápi vás. Procesor z doby kamennej? No a čo? Jednoducho si sadnete von a na domácej sieti streamujete obraz zo stolového počítača na váš laptop. CoD: Ghosts či Metro: Last Light – všetko, čo si len vaše srdce zažiada.
Krása tohoto systému je v tom, že zariadenie, ktoré signály zo streamovania prijíma, nepotrebuje mať žiadny silný hardvér. Stačí, aby zvládalo bežnú prácu. Samozrejme, že domáce streamovanie má stále svoje muchy, hlavná z nich sa ukrýva priamo v názve, pod slovom „domáce“. Momentálne si inde ako na domácej sieti nezastreamujete. Budúcnosť ale možno prinesie zmenu aj v tomto ohľade, keď si budeme môcť nechať spustený pracovný počítač v kancelárii (samozrejme, že nie každému sa pošťastí mať herný pracovný počítač), alebo sa dohodneme s kamarátom, ktorý odchádza na týždeň na dovolenku a budeme streamovať z týchto zariadení. To je ale teraz ešte iba vo fáze zbožných prianí.
Teraz už ale späť ku Steamu. Domáce streamovanie bolo ohlásené ešte minulý rok a pár šťastlivcov malo možnosť si ho aj vyskúšať. Ako každá novinka, má aj táto služba stále nejaké muchy, pracovníci Valve ale bez ustania pracovali na ich odstránení a vylepšení celej služby, a tak si domáce streamovanie môže vyskúšať už takmer každý, pretože sa táto služba presunula do štádia otvoreného beta testovania. Posledné dva updaty priniesli množstvo zmien, z ktorých najdôležitejšie si môžete pozrieť v zozname nižšie. Zmeny sa netýkajú len funkcionality, ale dbajú aj na to, aby sa noví hráči v domácom streamovaní nestratili.
Prvý update:
Pridané intro predstavenie pri prvom zapnutí streamovania hry.
Pridaná možnosť, ak pred štartom potrebuje hra synchronizovanie s cloudom.
Zlepšené fungovanie D3D asynchrónneho snímania.
Zlepšené fungovanie OpenGL snímania.
Opravená spomalená odozva systému pri nastaveniach Fast a Balanced.
Opravených niekoľko príčin nekonečnej latencie, keď je klient príliš pomalý.
Opravená zmena rozlíšenia pri padnutí klienta.
Zvýšená presnosť refresh rate a snímania framerate.
Znížená latencia pri streamovaní na klientom používanej refresh rate.
Druhý update:
Zdokonalená architektúra pre podporu ďalších hier a zlepšenie schopnosti reagovať.
Opravená čierna obrazovka pri enkódování s Intel QuickSync na Intel HD 3000.
Pridaná emulácia myši pre joysticky, zapína sa s Guide + A.
Pridané hardvérovo akcelerované enkódovanie pomocou Intel QuickSync.
Pridané nastavenie rýchlosť verzus kvalita.
Neobmedzený bandwith bol zvýšený na 100 Mbit pre tých, ktorí chcú žiť na hrane.
OpenGL hry sú teraz správne pri snímaní kalibrované.
Samozrejme, že aj predošlé updaty so sebou priniesli mnoho zlepšení, ale to, že domáce streamovanie prešlo do otvorenej bety, uľahčí prácu spoločnosti Valve hlavne objemom dát, z ktorých budú môcť vyvodzovať závery. Domáce streamovanie si po updatnutí Steam klienta budete môcť vyskúšať aj vy a to jednoducho, pomocou menu nastavení, priamo v Steame.