Už dlhé roky je séria Final Fantasy základným stavebným pilierom japonských RPG. Fantastické charaktery, spletitý príbeh a komplexný bojový systém sú hlavné črty tejto hry. Final Fantasy je jedna z najznámejších hier v hernom svete. Tento diel prekvapivo nadväzuje na tradičné série tejto ságy.
Vo Final Fantasy XIII môžete ovládať 6 rôznych charakterov, pričom hlavnú rolu má hrdinka Lightning. FF XIII pripomína FF VI v ovládaní všetkých charakterov v rozličný čas. Súbežne hráte rôzne dejové línie čo vytvára pocit napätia.
Príbeh hry sa odohráva v 2 hlavných mestách Cocoon a Pulse. Náboženstvo Fal’Cie predurčuje vyvolených ludí L’Cie aby na konci svojej cesty sa buď premenili na kryštál alebo zmenili na zlé monštrum Ciet’h. Hrdinovia sa snažia zabrániť tomuto cyklu a rozhodnú sa vyslobodiť sestru Lightning z krištálu.
Final Fantasy má svoj špecifický bojový systém a možno aj preto nie je pre každého „náhodného“ hráča. ATB (Active Time Battle) je systém kde v reálnom čase zadávate príkazy na boj a po zaplnení ukazovateľa postava zaútočí. Systém je pomerne pomalý ale je jeden z najkomplexnejších, aj keď sa vám to zo začiatku nebude zdať. Písať o tomto systéme je pomerne zložité a najlepším sprievodcom bude vstavaný tutoriál v hre, ktorý vás oboznámi so všetkými jeho aspektmi.
Naraz môžete ovládať len 1 člena vašej skupiny. Každá z postáv má svoj príbeh a schopnosti. Vaše HP sa obnovuje po každom boji čo je myslím že výhoda a tak do každého súboja vojdete vždy s plným zdravím. Počas súboja môžete zmeniť stratégiu ktorá sa stane v neskorších častiach hry veľmi dôležitá. Vývoj postavy prebieha prostredníctvom akéhosi crystaria, v ktorom pomocou získaných gauge odomykáte kryštáli so schopnosťami postavy, ktoré su rozdelené do 4 tried: Sentinel, Medic, Commandos, Ravagar.
Paradigmy predstavujú stratégiu a rozdelenie úloh postavám. Napríklad: Aggression Paradigm predstavuje skupinu zloženú z 2 Commandos a 1 Ravagar. Combat Clinic Paradigm je zložený z 2 medicov a 1 Sentinela. Správne zvolenie paradigmu je kľúčovým aspektom boja a závisí od neho prežitie skupiny.
Po každom súboji dostávate body a hviezdičky, ktorých počet závisí od množstva kômb ktoré ste použili. Toto skóre vám pomáha získavať silnejšie útoky, čo je skvelá motivácia na používanie rôznych taktík počas boja.
Grafika hry je úchvatná, a vidieť že dizajnéri nechali kus práce na všetkých prvkoch hry. Budete mať pocit, ako keby ste pozerali film a mohli do neho zasahovať. Prelínanie videa s hrou je tak plynulé, že niekedy nebude vedieť či je to ešte video alebo hra. Takisto nádherná hudba dotvára už tak čarokrásnu grafiku.
Komu túto hru odporučiť ?
Predovšetkým fanúšikom, ktorým prinesie skvelé „HD“ pokračovanie série a hráčom jRPG. Final Fantasy je však odlišná od RPG typu Gothic, The Elder Scrolls alebo Fable, preto nemusí sadnúť každému RPGčkárovi. Hru určite neodporúčam začiatočníkom ktorý by neocenili jej kvality.
Grafika Dizajn Zvuk Príbeh Prepracovaný bojový systém |
|
Zložitý systém boja Nie pre každého |
|
80% | |
ŽÁNER | jRPG |
VÝROBCA | Square Enix |
VYDAVATEĽ | Square Enix / CENEGA |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |