Patrice Desilets opustil Ubisoft a vo dverách im ešte vytrhol z pazúrov svoj nový projekt.
Ak pracujete vo veľkej nadnárodnej korporácii skôr či neskôr budete musieť spraviť niečo, s čím nesúhlasíte. Hlavne ak ste „nárazníkom“ medzi hráčmi a bielymi goliermi. Desilets, tvorca legendárnej Assassin’s Creed, odišiel z Ubisoftu po tom, čo ho prestalo baviť vymýšľať si „politické klamstvá“ na základe pokynov od vyššieho veliteľstva Ubisoftu. Ako tvorca jednej z vlajkových lodí Ubisoftu si uvedomil, že zarába pre ľudí, ktorých vôbec nezaujíma. Rozhodol sa odísť po tom, čo mu jeho priateľka povedala, že sa už nezdá byť v Ubisofte šťastný. Odišiel do štúdia, ktoré po čase skrachovalo a spolu so všetkými hrami ho odkúpil Ubisoft.
V Ubisofte majú ale alergiu na ľudí s chrbtovou kosťou a skôr, než stihol dať výpoveď sám alebo si vôbec usporiadať rozrobené veci, dostal výpoveď. Okrem toho mu nedovolili sa ani pobaliť. Okrem toho zaryli pazúry do jeho nového projektu 1666: Amsterdam. Tejto hry sa odmietali vzdať aj napriek tomu, že ju kvôli finančným dôvodom museli odložiť na neurčito. Nakoniec sa s Desiletsom dohodli, že stiahne žalobu a projekt si môže vziať.
Dnes Desilets smeruje do oveľa menšieho štúdia Panache, kde pracuje do 30 ľudí. Čo je obrovský rozdiel. Na AC 2 pracovalo 800 ľudí. Menší tím však Desilets považuje za výhodu, lebo Johnny s finančného nie je rohatá potvora bez tváre a s mincami miesto mozgu, ale je to normálny človek, ktorý po sebe možno v kuchynke necháva nedopitú kávu a vaše deti chodia spolu na balet.
Panache bude teda stáť aj za hrou 1666: Amsterdam, o ktorú sa Desilets s Ubisoftom súdil. V minulosti boli plány, že by táto hra bola súčasťou AC série. Motívom hry je diabol v nás. To, že sme dobrí ľudia, ale vieme sa zrazu obrátiť aj na veľmi zlých a nenávistných a prečo je to vlastne tak.