Dominik Farkaš
Anthem
Tu je to jasné. Aj keď vlastne ani nie. Vieme dobre, čoho sú Bioware pri dostatku času (nie prípad Dragon Age 2) a financií pri vývoji (nie Mass Effect: Andromeda) schopní. A podľa všetkého má Anthem aj dostatok času a aj dostatočnú podporu od EA. Ide totiž o Live Service, čiže presne ten typ hier, ktorí momentálne preferujú. Špekuluje sa, že pre Bioware ide o „do or die“ projekt, ktorý rozhodne o budúcnosti štúdia a bude mať preň ďalekosiahle následky. Preto si myslím, že spravia všetko preto, aby to úspech bol. Aj komerčný aj kritický. Akurát skutočne neviem, ako chcú skombinovať looter shooter žáner s klasickým Bioware príbehom. Ale teším sa.
Ori and the Will of the Wisps
Jednotka Oriho je jedna z najlepších hier tejto generácie. There, I said it. Fight me. Tak úžasný art štýl, tak úžasná hudba, to môže vzniknúť iba v prípade, keď do hry vložíte srdce a talent. Pri pokračovaní síce bude chýbať moment prekvapenia, ktorý mali vývojári k dispozícii predtým, ako neznáme štúdiu, no nič nenasvedčuje tomu, že by sme sa mali dočkať niečoho z čoho budeme sklamaní. Paradoxne, zo všetkých chystaných exkluzivít naprieč platformami je táto asi tá, na ktorú sa teším najviac.
Gears 5
Každý, kto ma pozná vie, že som veľký fanúšik Gears série. Séria, ktorá priniesla svetu hnedú farbu a zdokonalila cover systém, ktorý následne zobrali za svoj aj iné hry. Po prechode z Epicu do Coalition nastal štvrtý diel, ktorý sa dá označiť ako značkovanie teritória a určitý „safe“ prístup. Dokázať, že viete vytvoriť Gears hru nie je jednoduché. To je však za nami a od päťky čakám výrazný posun k experimentácii. Viem, že v Coalition na to majú a práve preto sa teším.
Rage 2
Jednotka Rage bola….okay. Dvojku má však na starosti id Soft, ktorý vytvoril posledného DOOMa. A to znamená, že old id is back baby! Navyše, Avalanche by malo priniesť otvorený svet, čo môže skončiť buď veľmi dobre (čítaj Just Cause 2) alebo nie až tak dobre (čítaj Just Cause 3). Verím však, že táto kombinácia vývojárov prinesie FPS, ktorá bude zábavná pri streľbe a zaujímavá pri preskúmavaní sveta. Ak to bude Ubi open world checklist, tak sa naštvem. Fakt.
Star Wars Jedi: Fallen Order
Respawn sú páni. Už dlhú dobu prinášajú do FPS žánru zaujímavé prvky a inovácie a pevne verím, že Stig (Creative Director God of War 3) prinesie potrebné skúsenosti aj do žánru akčných adventúr. A všetko to posvätí Star Wars licencia, ktorá je momentálne pre EA viac prekliatím ako darom. V tomto prípade však ťažko nastaviť správne očakávania, lebo na jednej strane toto kričí kvalitnou hrou, no na druhej strane sa bojím, že niekto (ehm EA ehm) bude tlačiť na ich Live Service kraviny, čo môže hru zničiť. Hádam sa mýlim…dúfam.
Martin Rácz
The Last of Us: Part II
S ľútosťou musím tento klenot umiestniť až na posledné miesto v rebríčku. Ale robím tak len preto, že vydanie tejto hry na rok 2019 je len zbožným prianím. Verím však, že Naughty Dog nás na budúco ročnej E3 okrem nových ukážok z hry potešia aj dátumom vydania.
Cyberpunk 2077
Čo iné by v mojom rebríčku najočakávanejších hier nemalo chýbať, ak nová značka od CD Projektu? Alternatívna budúcnosť, ktorú nám prinesie svet Cyberpunku vyzerá na prvý pohľad úchvatne a pokiaľ dajú vývojári do práce toľko nadšenia ako pri sérii Witcher, tak sa rozhodne je na čo tešiť. Zostáva len dúfať, že plánované vydanie v novembri 2019 sa nepresunie až do ďalšieho roka.
Metro Exodus
Prechod hororovej série Metro do otvoreného sveta je pre mňa sviatkom. Až na zopár výnimiek nemám rád lineárne hry a tak som predchádzajúce diely hral len zbežne. Avšak dych berúca ukážka na E3 2017 ma dostala do absolútnej eufórie. Hre držím palce a teším sa na to, ako sa nám predvedie v celej svojej paráde.
Star Wars Jedi: Fallen Order
Ako fanúšika univerza ma nenechala chladným ani pripravovaná Star Wars Jedi: Fallen Order. Po veľmi efektnom znovuzrodení série Battlefront, ktorému ale nanešťastie chýbala precíznosť starších dielov dúfam, že nová hra zo sveta hviezdnych vojen prinesie hlbší zážitok.
Dying Light 2
Začiatkom roka 2015 prinieslo štúdio Techland Publishing prvý diel série Dying Light. Koncept so zombíkmi hra pozná už od svojich duchovných predchodcov Dead Island a pokračovania Riptide. Tvorcovia ho vylepšili snáď po každej stránke a navyše zapracovali survival prvky. Na pokračovanie sa teším najmä preto, lebo všetky tieto hry majú jednu spoločnú mechaniku a tou je kooperácia. Táto nevídaná vzácnosť sa z hier pomaly vytráca a tak ma teší, že v Techland sú jej stále verní.