Vývojári sa jednoducho nechcú nikam ponáhľať.
Posledný Splinter Cell s podtitulom Blacklist k nám dorazil ešte v roku 2013, takže je na mieste otázka, prečo na pokračovanie čakáme tak dlho. Na túto otázku sa pokúsil odpovedať sám generálny riaditeľ Ubisoftu – Yves Guillemot. V rozhovore pre IGN sa priznal, že ich cieľom je ponúknuť hráčom správny smer, ktorým by sa prípadné pokračovanie malo uberať.
„Keď sme vytvárali Splinter Cella, boli sme pod veľkým tlakom, zo strany fanúšikov, ktorí hovorili: nemeňte to, nerobte to či tamto“, zaspomínal si Yves. Podľa neho je dôvodov hneď niekoľko. Už spomínaný tlak fanúšikov a otázka smerovania hry si vyžaduje svoj čas.
Okrem iného sa Ubisoft primárne zameriaval na sériu Assassins Creed a ďalšie značky, takže všetka vývojárska sila sa sústredila práve na tieto tituly. Potešujúcim faktom je však návrat Clinta Hockinga, ktorý pracoval ako dizajnér na pôvodnej Splinter Cell hre. Okrem iného chce francúzsky vydavateľ priniesť do marca 2020 tri až štyri AAA hry, takže je možné, že by medzi nimi mohol byť aj Splinter Cell, aj keď my osobne ho očakávame skôr až na novú generáciu konzol.