Technológiu nám predstavuje patent.
Z marketingových rečí a prezentácií je zrejmé, že jedným z hlavných cieľov budúcej generácie konzol bude eliminácia dlhých nahrávacích obrazoviek. Obe konzoly budú obsahovať určitú formu SSD disku a to pravdepodobne v kombinácii s klasickým diskom. Preto bude fascinujúce sledovať, ako chcú tento pôsobivý výsledok dosiahnuť.
Niečo nám naznačil patent, ktorý bol priznaný spoločnosti Sony. Tento patent má názov „System and method for dynamicaly loading game software for smooth game play“ a tento názov hovorí za všetko. Tento patent nám teda predstavuje spôsob, ako chce Sony eliminovať nahrávacie obrazovky.
V skratke by mala implementácia tohto patentu umožniť pohyb v hre bez toho, aby sa hra musela zastaviť kvôli čakaniu na loading novej mapy. Tento cieľ sa dosiahne tak, že herné súbory budú rozdelené na „puzzle.“ Keď hráč vstúpi do jedného kúsku tohto puzzle, čiže do novej časti mapy, ďalší priradený kúsok sa automaticky načíta do pamäte konzoly aby bol pripravený v momente, keď sa tam hráč rozhodne ísť.
„Systém a spôsob sú opísané na dynamické načítanie herného softvéru pre plynulé hranie hier. Identifikuje hranice herného priestoru spolu s polohou hráča. Inštrukcie z nasledujúceho herného prostredia sú následne načítané do pamäte a keď sa hráč rozhodne prekročiť hranicu načítanej oblasti, tak hranie nie je prerušované.“
Je zrejmé, že kombinácia GDDR6 pamätí, SSD disku a takýchto technológií prináša do budúcej generácie konzol veľký prísľub. A je dosť možné, že na podobnej, alebo totožnej technológii pracuje aj Microsoft pri svojej konzole Xbox Scarlett.