Všetci sedia doma na zadku a hrajú sa.
Zdá sa, že súčasná epidémia koronavírusu priniesla jeden vedľajší efekt z ktorého sa v kútiku duše radujú niektoré spoločnosti. Aj keď prevádzkovatelia podnikov majú hlavy v smútku, tak herné spoločnosti môžu „oslavovať.“ Ľudia totiž v mnohých krajinách musia sedieť doma a tak svoj voľný čas vypĺňajú tým, že si predplatili niektorú zo streamovacích služieb, alebo že sa pustili do hrania hier.
A pocítil to napríklad Steam, ktorý práve vďaka COVID-19 zažil cez víkend nával hráčov a vďaka tomu prekonal rekord v počte súčasne prihlásených hráčov do služby. Ten sa prvý krát dostal cez magickú hranicu 20 miliónov hráčov (20 313 451), pričom 6,2 milióna hráčov bolo priamo v niektorej hre.
#Steam has just reached a new concurrent online user record of 20 million, with 6.2 million currently in-game, likely due to many people staying at home due to the #coronavirus.https://t.co/bzLMfMOJvD#COVID19
— Steam Database (@SteamDB) 15. marca 2020
Ide o obrovský prudký nárast, pretože iba mesiac dozadu dosiahol Steam 19 miliónov hráčov naraz. A to sa stále bavíme iba o Steame. Veríme tomu, že hromada hráčov si napríklad radšej zapla Fortnite a ďalšia hromada zas preferuje skôr konzolové hranie. Napríklad šéf Xbox divízie Phil Spencer skonštatoval, že metriky počtu hráčov sú nadpriemerne vysoké.
Yea, usage is up on almost everything. Thanks go out to all the Ops/IT teams at all the companies that are working hard to keep everything running smoothly with all going on around them.
— Phil Spencer (@XboxP3) 15. marca 2020