Microsoft priblížil jeho fungovanie.
Rok 2020 so sebou priniesol hneď niekoľko obrovských výziev týkajúcich sa herného vývoja. Veľké množstvo herných štúdií sa muselo presunúť na prácu z domu, čo v kombinácií s plánovaným vydaním nových konzol spôsobilo vrásky mnohým vývojárom. Totižto, devkity sú viazané NDA zmluvou a nie je možné ich odniesť domov.
To sa zmenilo, keď Microsoft tento rok za určitých podmienok umožnil vývojárom, aby si devkit zobrali zo sebou. Status Playstation v tomto ohľade nie je známy.
Microsoft však oznámil, že aj z dôvodu súčasnej situácie v mnohých krajinách sveta prináša pre herných vývojárov nové možnosti. A to konkrétne využívanie vývojárskych devkitov cez službu Project xCloud. To znamená, že jediné, čo budú herní vývojári potrebovať na otestovanie svojej hry na novom Xbox hardvéri bude dobré pripojenie k internetu. Cez aplikáciu PC Content Test App tak môžu získať prístup k Xbox Development Kitom cez svoj počítač doma a to by malo mať za následok urýchlený vývoj hier aj v prípade pandémie, ktorej momentálne čelíme.
Momentálne tento systém prístupu k devkitom používajú herné štúdiá:
- Eidos-Montréal
- Infinity Ward
- Ninja Theory
- Playground Games
- Rare
- Turn 10 Studios
- Undead Labs
„xCloud dáva možnosť vývojárskym tímom a aj interným a externým QA tímom, aby sa mohli dostať k najnovším buildom hier a to minúty po ich zverejnení. Tým, že dovoľujeme tímom pripojiť sa k devkitom na diaľku a využívať tak výhody širokopásmového LAN pripojenia z rôznych miest a xCloud taktiež zabezpečí ďalšiu vrstvu bezpečnosti, že obsah, ktorý vytvárame zostane v našej korporátnej sieti,“ povedal šéf infraštrutkúry štúdia Eidos-Montreal Guillaume Le-Malet.