Emulácia pomocou cloudu a sharovanie hrateľných úsekov hier, to sú prinajlepšom odvážne predpovede. Ale nikdy nehovor nikdy!
Informácia sa objavila na Twitteri japoneského používateľa Renka_schedule, po preložení tweetu sa dozvieme, že pojednáva o spätnej kompatibilite prvých troch PS konzol, ktoré by malo byť sprostredkované pravdepodobne prostredníctvom cloudu. „Tieto hry budú bežať na virtuálnom stroji, ktorý bude simulovať prostredie jednotlivých zariadení.“.
Prečítajte si tiež
Sony intenzívne testuje tisíce hier v rámci spätnej kompatibility na PS5
Odkaz obsahuje aj priložený patent Sony, ktorý má toto tvrdenie podporovať. Na obrázku môžeme vidieť znázornené zariadenia PS1, PS2 a PS3, ktoré sú nejakým spôsobom prepojené do PS5, hovorí sa len o „prepojení pomocou internetu“. Zatiaľ nie je jasné akým spôsobom by toto malo prebiehať, ani či údajnú službu má podporovať súčasné cloudové riešenie Sony, PS Now.
Takto má vyzerať údajný patent Sony:
Ten istý používateľ zverejnil aj informácie iného patentu, ktorý hovorí funkcii DualSence ovládača, ktorá má umožniť vytvárať „mini-hry“ pomocou tlačidla Create. Po stlačení tlačidla by sa mal zaznamenať určitý úsek hry, ktorú hráte a tento by mal byť dostupný v hrateľnej podobe pre iných hráčov, ktorý si tento úryvok hry budú môcť zahrať ako akúsi „demo verziu“.
Tu sa pozeráme na ďalší, ktorý pojednáva o novej funkcii DualSence ovládača:
Aj keď obe tieto špekulácie sú veľmi odvážne a veľmi ťažko hovoriť o ich pravdivosti, ak by som si mal z toho vybrať tak poviem, že pravdepodobnejšia je tá spätná kompatibilita. Minimálne o spätnej kompatibilite PS4 hier sa už viedli rozsiahle polemiky, tak uvidíme, ako sa z toho Sony nakoniec vymotá. Keďže ich stanovisko k tejto téme je bolo v minulosti minimálne nejasné.