Brzdiť ho museli ostatní.
Playstation 5 patrí rozmermi medzi tie najväčšie konzoly, ktoré sme mali možnosť vidieť. No ak Sony chcelo skombinovať kvalitné a tiché chladenie s novým výkonným hardvérom a nezmeniť formát konzoly (ako to spravil Microsoft s Xbox Series X), tak to asi inak nešlo. Ak by vás však zaujímalo, kto za dizajnom celej konzoly stojí a prečo Playstation 5 vyzerá tak ako vyzerá, tak Washington Post mal možnosť vyspovedať Yujina Morisawu.
Ten priznal, že pri prvom odhalení dizajnu konzoly v júni tohto roka bol veľmi nervózny: „Bol na mňa vyvíjaný veľký tlak. Keď dizajnujete niečo, chcete aby to bolo familiárne. Niekedy sa to podobá na rastlinu, niekedy na zviera alebo na iný objekt. Myslím si, že je to viac familiárne, ako keď vidíte niečo divné, alebo niečo, čo ste predtým nevideli.“
Dizajn Playstation 5 popisuje ako „vytesanie neviditeľnej hmoty medzi hráčom a inžiniermi.“
Zároveň priznal, že internetové memečka, ktoré sa objavili hneď po odhalení dizajnu konzoly ho v žiadnom prípade neurážajú a zároveň sa nad týmito memečkami niekoľkokrát zasmial a podľa neho nejde v žiadnom prípade o negatívnu vec ale o prejav pozitívnej energie. Taktiež priznal, že vedel, že tento dizajn konzoly neulahodí mnohým: „Je to niečo, čo chceme dosahovať vždy a myslím si, že ide o dobrú reakciu. Keď vidíte niečo nové, reagujete a spýtate sa „Čo to je?“ Neviete, ako na to máte reagovať. Keď sa však pozriete bližšie, tak vidíte niečo familiárne. A následne tomu rozumiete.“
„Nevedel som, čo mám na začiatku očakávať. Vedel som, že konzola bude väčšia kvôli vyššiemu výkonu a taktiež som vedel, že konzola bude potrebovať lepší prístup k vzduchu a väčší chladič. Keď som začal Playstation 5 kresliť, tak bola ešte väčšia, no zároveň som nevedel, čo s mojimi nákresmi spravia inžinieri. Je to celkom vtipné, pretože inžinieri prišli za mnou a povedali, že konzola je príliš veľká. Takže som ju musel zmenšovať oproti prvému nákresu, ktorý som spravil.“
„Toto je perfektná veľkosť. Keby sme ju spravili menšou, tak by tam išlo menej vzduchu na chladenie. Narušovalo by to hráča pri hraní. Z hľadiska veľkosti som nakreslil perfektnú líniu a skúsil som trafiť perfektnú veľkosť.“
„Na začiatku som nevedel, čo plánujú robiť inžinieri. Začal som s nimi komunikovať, ako chcú dosiahnuť silu konzoly, ktorú máme k dispozícii. Zvykol som dizajnovať pre osobné PC a ďalšiu elektroniku, ktorá taktiež bojuje s odvodom tepla, takže som sa snažil rozmýšľať nad chladením vo vnútri konzoly. Chcel som maximalizovať priestor vo vnútri a následne som sa snažil dizajnovať to, čo je potrebné a to čo nie je potrebné vo vonkajších priestoroch konzoly.“
Na otázku, či má Playstation 5 postavenú horizontálne alebo vertikálne odpovedal, že Playstation 5 ešte nemá, no ak by bolo na ňom, tak by si kúpil jednu pre horizontálne postavenie a jednu pre vertikálne postavenie. Podľa vlastných slov dizajnoval konzolu tak, aby sme ju mohli umiestniť oboma spôsobmi.