Priamo od toho najvyššieho.
Zdá sa, že Sony je už plne na palube vydávania svojich first-party hier…aj keď s časovými obmedzeniami. A aj keď mnoho fanboyov konzoly to považuje za zradu, tak úspech prvej veľkej trojice God of War, Horizon Zero Dawn a Days Gone poukazuje na to, že to bol veľmi správny ťah, ktorý prinesie Sony milióny dolárov navyše.
Odkiaľ však prišla iniciatíva? V rozhovore pre Game Informer to prezradil režisér hry God of War Cory Barlog a podľa neho pochádzal tlak smerom k vydávaniu first-party PlayStation hier na PC práve od vývojárov a nie od manažmentu Sony: „Myslím si, že skupina naprieč štúdiami tvrdila, že je to veľmi dobrý nápad a mali by sme sa na to pozrieť. A myslím si, že postupne to dosiahlo svojho vrchol. Keď sme poslali dostatok návrhov, tak sa zatvárili: „Už sme unavení počúvať to. Dobre, urobíme to!“
„Je to však proces. Stále o tom premýšľame ako spoločnosť a aj ako jednotlivé štúdiá, aký bude najvhodnejší spôsob spraviť to, aký bude proces a aká bude stratégia.“
Barlog sa taktiež vyjadril aj k samotnému portu na ktorom pracovalo niekoľko členov tímu Sony Santa Monica (väčšina sa totiž venovala vývoju pokračovania Ragnarok), no gro práce odviedlo štúdio Jetpack Interactive. Podľa neho trval vývoj portu dva roky, čo následne potvrdil aj technický šéf vývoja Matt DeWald.
„Väčšinu času som hru hral na myši a klávesnici, pretože som na porte pracoval dva roky a je to môj preferovaný spôsob. Je to pre mňa prirodzený spôsob hrania.“ DeWald navyše dodal, že do PC portu dokonca pridali aj znaky z Xbox ovládača a jeho podporu, aby hráči pri hraní nemali problém rozpoznávať, aké tlačidlo majú pri hraní stlačiť: „Určite môžete používať iné ovládače. Pridali sme do hry čo najviac spôsobov ovládania, pretože prečo by sme mali limitovať ľudí, ktorí hrajú túto hru?“