Kamene úrazu.
Ešte v roku 2020 sa špekulovalo o tom, že Microsoft rokuje so štúdiom Bungie o odkúpení. Išlo by naozaj o nostalgický návrat, nakoľko práve Microsoft a Xbox konzoly ponúkli Bungie popularitu vďaka sérii Halo. Nakoniec je však všetko inak a o necelé dva roky neskôr ohlásil hlavný konkurent Microsoftu, Sony, že sa stáva novým vlastníkom Bungie a to za 3,6 miliardy dolárov.
Prečítajte si tiež
Bungie: Aj po akvizícii Sony budú naše hry multiplatformové
Podľa rešpektovaného herného novinára Jeffa Grubba sa zástupcovia Microsoftu a štúdia Bungie o možnej akvizícii rozprávali ešte v pred niekoľkými týždňami, no je zrejmé, že nikam nedospeli.
We heard a couple of weeks ago that Microsoft was in talks with Bungie. But talk is cheap.
— Jeff Grubb (@JeffGrubb) January 31, 2022
Podľa dostupných informácií celé rokovania padli na dvoch aspektoch. Kúpnej cene a hlavne na exkluzivite Destiny a budúcich Bungie hier. Microsoft totiž za Bungie ponúkal sumu okolo 2 miliárd dolárov a podobne ako s ostatnými first-party štúdiami, aj tu požadovalo, aby budúce hry štúdia boli exkluzívne pre Xbox ekosystém – predplatenú službu Xbox Game Pass a platformy Xbox a PC. A zdá sa, že hlavne táto klauzula bola miestom z ktorého vedenie Bungie odmietlo ustúpiť.
Sony na druhej strane ponúklo 3,6 miliardy dolárov a čo je ešte dôležitejšie – klauzulu, ktorá zaručila „nezávislosť“ Bungie vrámci Sony Interactive Entertainment. Čiže možnosť vydávať expanzie Destiny 2 a aj ďalšiu chystanú Bungie hru na všetkých platformách, čo je zrejmé z vyjadrení šéfa Sony Interactive Entertainment Jima Ryana.
A tak skončili tvorcovia Halo série paradoxne v rukách Sony. Podobne, ako budú značky Crash Bandicoot a Spyro v rukách Microsoftu.