Čo nám povedal známy analytik?
Veľmi…zaujímavý akvizičný január nám uzatvorila spoločnosť Sony, ktorá ohlásila akvizíciu štúdia Bungie za 3,6 miliardy dolárov. Jednak išlo o netradičný krok samotného Sony, pretože to bolo známe primárne akvizíciou menších štúdií a zároveň išlo o suverénne najväčšiu akvizíciu spoločnosti v hernom priemysle z hľadiska sumy.
To všetko, aby získali Bungie, niekdajších tvorcov série Halo a tvorcov série Destiny. A analytik Wedbush Securities Michael Pachter v rozhovore pre Yahoo Finance Sony veľmi za túto akvizíciu nepochválil a podľa neho Sony Bungie brutálne preplatilo.
Podľa neho je totiž táto akvizícia reakciou Sony na meniaci sa herný priemysel: „Myslím si, že Sony urobilo „me too“ prehlásenie, že neostanú pozadu. Takže si kúpilo Bungie.“
„Len aby som to porovnal – EA kúpilo Respawn pred tromi až štyrmi rokmi za 700 miliónov dolárov so 400 vývojármi. A títo chlapci im vygenerovali 700 miliónov ročne v tržbách. Bungie generuje približne 200 miliónov v tržbách ročne. Takže myslím si, že Sony brutálne preplatilo.“
„Myslím si, že toto bolo vyhlásenie, že Sony nechce nechať Microsoft, aby im utiekol, takže si kúpili niečo zo zúfalstva. Nie je to dohoda, ktorá by dávala veľmi veľký zmysel.“
Ako sme už nedávno spomínali, je zrejmé, že kúpa Bungie nebola reakciou Sony na kúpu Activision Blizzard Microsoftom. Jednak sú dva týždne krátka doba na takúto reakciu a zároveň podľa vyjadrení Jima Ryana trvali rokovania približne pol roka. Sony však kúpou Bungie určite sleduje svoj prerod v žánri live-service hier a v tejto oblasti nájdete málokoho lepšieho a skúsenejšieho ako práve Bungie.
Prečítajte si tiež