Git Gud.
Hry od štúdia From Software sú známe svojou pekelnou náročnosťou a nepochybujeme o tom, že za obeť týmto hrám padli už tisíce gamepadov. Elden Ring nie je výnimkou a vždy, keď sa objaví na trhu nová hra od FromSoftu, tak sa vráti do herného priemyslu aj diskusia o tom, či by mali náročné hry mať „easy mód.“
Režisér štúdia Hidetaka Mijazaki však tvrdí, že FromSoft nemá v pláne prestať vytvárať ťažké hry, pretože je to súčasťou ich identity: „Správny spôsob, ako sa na to pozerať je riešenie problémov. Každý z nás čelí životným problémom denne. Nájsť riešenie prináša vždy pocit satisfakcie. No v živote nie je veľa momentov, kedy by sme často tento pocit cítili.“
Podľa Mijazakiho je dôležitou otázkou tá, pre koho sú konkrétne hry určené. Niektorí argumentujú, že hry by mali byť pre všetkých – mali by sa prispôsobovať ľuďom s inou úrovňou šikovnosti, záujmov a schopností. Iní zas tvrdia, že hry by mali operovať podľa vlastných pravidiel. V tomto modeli však zákonite platí, že niektoré hry proste nie sú pre niektorých ľudí vhodné, pretože ľudia nemajú schopnosti na to, aby ich zdolali.
A práve do druhej kategórie patria FromSoft hry – nie sú určené na oddych a „vypnutie“ ale na zdolávanie výziev: „Vždy sa snažíme zlepšovať, no v našich hrách je náročnosť to, čo dáva zmysel tomuto zážitku. Nie je to niečo, čo sme ochotní v súčasnosti opustiť. Je to časť našej identity,“ uzavrel Mijazaki.
Zdá sa teda, že populárna fráza „git gud“ bude pri FromSoft hrách platiť ešte dlho.