A vedie ju známe meno.
Microsoft počas konferencie GDC oznámil vytvorenie novej odnože svojho vydavateľstva Xbox Game Publishing s titulom Cloud Gaming Organisation. Šéfkou tejto vetvy vydavateľstva je Kim Swift, ktorá je známa ako dizajnérka hier Left 4 Dead a Portal a naposledy sme ju mohli vídať v pozícii hernej režisérky v teraz už zrušenom first-party štúdiu služby Google Stadia.
Úlohou Cloud Gaming Organisation bude spolupracovať s third-party vývojármi, ktorí chcú vyvíjať svoje nové hry a používať pri tom nie len výpočtovú silu štandardných herných konzol, ale sily cloudu a prinášať ich exkluzívne pre Xbox ekosystém.
Išlo by teda o tzv. cloud native hry a teda hry, ktoré si bez pripojenia na internet nezahráte. Výmenou za to však získate herné zážitky, ktoré nie sú na štandardnom lokálnom hardvéri možné kvôli výkonnostným obmedzeniam. V praxi to znamená, že vývojári môžu napríklad časť hry renderovať lokálne a časť (ako napríklad fyziku, nasvietenie, AI či prostredie) v cloude, čo uvoľní dostupný lokálny výkon konzoly pre iné súčasti hry.
„Cloud hranie je stále vo svojich počiatkoch,“ podotkla Switch v prezentácii, no jeho pozíciu na trhu prirovnala k Netflixu v čase, kedy sa spoločnosť transformovala z fyzickej distribúcie filmov na digitálneho giganta.
Už dlhšie sa špekuluje, že Xbox spolupracuje práve prostredníctvom Kim Switch s renomovaným dizajnérom Hideom Kodžimom, ktorý chce práve experimentovať s cloud native hrami, no k oficiálnemu potvrdeniu spolupráce zatiaľ nedošlo.
Iba minulý týždeň oznámil Ubisoft technológiu Ubisoft Scalar, ktorá prakticky sľubuje to isté pre štúdiá Ubisoftu.
Prečítajte si tiež