Niečo exkluzívne, niečo multiplatformové.
V januári Microsoft ohlásil masívnu akvizíciu vydavateľstva Activision Blizzard v sume 68,7 miliardy. A aj keď je tento obchod zatiaľ v procese dokončovania (a stále existuje malá šanca, že neprejde), tak večnou témou je exkluzivita hier tohto vydavateľstva.
Dnes už tušíme, že séria Call of Duty zostane multiplatformovou a hlavným benefitom pre PC a Xbox hráčov bude prítomnosť týchto hier v predplatnom Xbox Game Pass v deň vydania, no viac otáznikov je pri ostatných hrách.
A tak sa trochu svetla do situácie pokúsil dostať šéf Xbox Game Studios Matt Booty. Ten v rozhovore prezradil, že hry s veľkou komunitou ostanú multiplatformové: „Keď kúpime hru, ktorá prichádza s veľkou skupinou hráčov, tak poslednou vecou, ktorú chceme spraviť je zobrať niečo preč. Ak je našou úlohou niečo, tak je to starať sa o tieto série a starať sa budovaním a staraním sa o komunitu a nie jej rozdelením a zobratím z iných platforiem.“
Tina Summerford z Xbox tímu dodala, že ako príklad poslúži značka Minecraft, ktorá je multiplatformová aj napriek tomu, že Mojang je už od roku 2014 v rukách Microsoftu. Zároveň však dodala, že niektoré Activision Blizzard hry budú exkluzívne a to hlavne tie, ktoré patria medzi „nové herné značky.“
Odhliadnuc od faktu, že samotný Booty si trochu protirečí, pretože Microsoft chce z The Elder Scrolls VI spraviť exkluzivitu sa však sústredíme na to, čo to asi znamená. Logicky, Call of Duty bude multiplatformovou sériou a na základe charakteristiky sa do tejto kategórie odvážime pridať aj chystané hry Overwatch 2 a Diablo IV. Je však zrejmé, že chystaná nová survival herná značka od Blizzardu bude exkluzivitou pre PC a Xbox. Otázne je však, čo by bolo s novými hrami v značkách Crash Bandicoot či Spyro. Na to nám asi odpovie až čas.
Booty zároveň dodal, že po akvizícii bude snahou Microsoftu čo najrýchlejšie dostať všetky Activision Blizzard hry do Game Passu.