Veľké prepady streamovacích služieb.
Asi nie je veľkým prekvapením, že po dvoch rokoch lockdownov a rôznych obmedzení pohybu si ľudia užívajú možnosť tráviť čas vonku a logicky trávia menej času hraním hier. A taktiež aj sledovaním streamerov, ktorí hrajú hry.
Jasne to vyplýva z novej analýzy Streamlabs a Stream Hatchet. Tí zistili, že zatiaľ čo streameri na rôznych platformách odvysielali medzi aprílom a júnom 273 miliónov hodín, čo je medziročný pokles o 19,4% a 12% pokles oproti obdobiu január-marec 2022.
Diváci celkovo odsledovali 7,36 miliardy hodín naprieč platformami Twitch, Youtube a Facebook, čo je však 18,1% medziročný pokles. Pokles sa týka všetkých platforiem a preto sa dá pripísať práve faktu, že sme mohli ísť konečne vonku.
Najväčšou streamovacou platformou je aj naďalej Twitch, ktorý sa pýši podielom 76,7% (5,64 miliardy odsledovaných hodín) za ktorým nasleduje Youtube Gaming (15,4%) a na poslednom mieste je Facebook Gaming (7,9%). Z hľadiska počtu odvysielaných hodín streamov je na tom Twitch ešte dominantnejšie, keďže obsadil 92,7% trhu. Za ním nasleduje Youtube Gaming s 3,7% a Facebook Gaming s 3,6%.
Najpopulárnejším segmentom na Twitchi je „Just Chatting“ a z hier je na prvom mieste GTA V nasledovaný hrou League of Legends.