Ďalšie „za.“
Nekonečná sága schvaľovania akvizície Activision Blizzard Microsoftom za 68,7 miliardy dolárov pokračuje a pravdepodobne sa tak skoro ani neskončí. Microsoft pri snahe dostať tento obchod cez regulačné orgány potrebuje každú pomocnú ruku a tú mu teraz okrem iného poskytol aj šéf vydavateľstva Take-Two Strauss Zelnick v rozhovore pre TheWrap.
Podľa neho nebude mať táto akvizícia negatívny dopad na biznis spoločnosti Take-Two a ani na konkurenčné prostredie v hernom biznise. Argumentom Zelnicka je fakt, že dobré hry budú vždy priťahovať pozornosť hráčov k sebe a to bez ohľadu na to, čo bude robiť Microsoft.
„V konečnom dôsledku hlasuje spotrebiteľ, a ak vytvoríme skvelé hity, čo je náš biznis, potom sa zákazníci objavia a nikto nám to nemôže vziať,“ povedal Zelnick. „Zábavný biznis je protikladom zameniteľného komoditného biznisu. Každý titul stojí sám za seba. Takže tak trochu nesúťaží s ničím iným, a predsa je svojím spôsobom vysoko konkurenčný. Inými slovami, súťažíme so všetkým a zároveň s ničím. Jeden z našich titulov nemôžete nahradiť iným titulom.“
Zelnick dokonca zašiel až tak ďaleko, že označil túto plánovanú akvizíciu za dobrú pre priemysel: „Neviem predpovedať, čo urobia regulačné orgány, ale určite sme presvedčení, že je to dobrá vec pre spoločnosť Microsoft a pre tento priemysel. Ide o veľmi roztrieštený biznis, v ktorom je dostatok kreativity. Spoločnosť Microsoft je naším spojencom, a ak sa vďaka tomu jej podnikanie stane výkonnejším, myslíme si, že je to pre nás dobré.“
Okrem Take-Two už tejto akvizícii vyjadril nepriamu podporu vydavateľstvo Electronic Arts. Aj keď tam ide samozrejme o zištné dôvody. Šéf EA Andrew Wilson totiž naznačil, že séria Battlefield by mohla profitovať z toho, ak by sa Microsoft rozhodol urobiť z Call of Duty exkluzivitu pre Xbox ekosystém.
Podľa hodnotiaceho procesu brazílskeho regulačného orgánu CADE cez ktorý už akvizícia prešla sa proti tomuto obchodu vrámci veľkých hráčov v hernom priemysle nepostavil nikto okrem spoločnosti Sony, ktorá verejne kritizovala Microsoft za ponuku, ktorá by garantovala prítomnosť Call of Duty série na PlayStation konzolách minimálne do roku 2028. V posledných dňoch sa však špekuluje aj o tom, že problémy s akvizíciou má aj spoločnosť Google, ktorej pravdepodobne prekáža možný prechod serverov a backendu spoločnosti Activision Blizzard z Google Cloud na Microsoft Azure.
Ako však podotkli analytici, po takýchto vyhláseniach veľkých vydavateľov vrámci herného priemyslu nebude pre regulačné orgány jednoduché argumentovať proti schváleniu tejto akvizície. Očakáva sa, že nové informácie ohľadom schvaľovacieho procesu v USA (FTC) a Európskej únii (Európska Komisia) by sme sa mali dozvedieť v priebehu novembra. Dôležitý bude taktiež posudok z Veľkej Británie (CMA).