Boj proti Apple a Google spolu s Activision Blizzard.
Microsoft pri snahe o akvizíciu Activision Blizzard dlhodobo tvrdí, že primárnym dôvodom, prečo sa rozhodol pustiť žilou a minúť 68,7 miliardy dolárov za toto vydavateľstvo nebola ani tak séria Call of Duty (aj keď tá je bez pochýb viac ako príjemným bonusom), ale skôr mu ide o rozšírenie pôsobenia na PC prostredníctvom štúdia Blizzard a taktiež aj rozšírenie pôsobenia na smartfónoch cez King.
A teraz túto snahu viac-menej potvrdzuje redaktor The Verge Tom Warren. Ten totiž tvrdí, že hlavným cieľom Microsoftu v súčasnosti je pustiť sa do boja proti uzavretým ekosystémom na smartfónoch a teda sa pustiť do boja proti spoločnostiam Google a Apple.
Warren totiž tvrdí, že Microsoft sa chystá vytvoriť vlastný obchod v ktorom budú umiestnené hry pre smartfóny, aby tak poskytol alternatívnu voči distribúcii prostredníctvom App Store a Google Play. Predstaviť si to môžeme ako nejaký Xbox Store pre smartfóny. A práve hry od Activision Blizzard majú byť kľúčom pri týchto snahách. A nepochybujeme o tom, že Microsoft by mal pri týchto snahách spojenca minimálne v podobe spoločnosti Epic Games, ktorá sa už nejaký ten piatok súdi so spoločnosťami Apple a Google.
„Táto transakcia zlepší schopnosť spoločnosti Microsoft vytvoriť obchod s hrami novej generácie, ktorý bude fungovať na rôznych zariadeniach vrátane mobilných, pretože sa doň pridá obsah spoločnosti Activision Blizzard. Na základe existujúcich komunít hráčov spoločnosti Activision Blizzard sa Xbox bude snažiť rozšíriť Xbox Store na mobilné zariadenia a prilákať hráčov na novú mobilnú platformu Xbox. Odklon spotrebiteľov od obchodu Google Play a App Store na mobilných zariadeniach si však bude vyžadovať výraznú zmenu správania spotrebiteľov. Microsoft dúfa, že vďaka ponuke známeho a populárneho obsahu budú hráči viac naklonení vyskúšať niečo nové,“ tvrdí Microsoft v dokumente určenom pre CMA.
Herný trh pre smartfóny je suverénne tým s najväčšími tržbami. Podľa grafu nižšie vygeneroval v roku 2020 85 miliárd dolárov v tržbách oproti 40 miliardám na PC a 33 miliardám na konzolách.
Activision Blizzard distribuuje pre smartfóny okrem iného hry Call of Duty Mobile a Candy Crush, pričom obe z nich sú veľkými značkami na platformách iOS a Android. V kombinácii s hrou Minecraft a ďalšími hrami by mal Microsoft v rukách celkom veľké páky, ktorými by mohol zvrátiť dominantné postavenie spoločností Apple a Google na trhu s distribúciou hier a aplikácií na smartfónoch.
Apple je v súčasnosti spoločnosťou, ktorá nedovoľuje distribúciu aplikácií na iOS bez používania AppStore a bez využívania platobného systému spoločnosti Apple, pričom z každého systému tečú do pokladnice Apple peniaze. Práve to bolo tŕňom v oku spoločnosti Epic Games, ktorá sa snažila platobný systém Apple obísť na čo Apple reagoval stiahnutím hry Fortnite z AppStore z čoho pramenil súdny spor. A je celkom zrejmé na koho strane v tomto spore bol Microsoft.