Samozrejme, iba za určitých okolností.
Microsoft je v súčasnosti v procese schvaľovania akvizície vydavateľstva Activision Blizzard. A zatiaľ čo čakáme na finálne verdikty regulačných orgánov (na ktoré si ešte nejaký ten piatok počkáme), tak nám a aj šéfovi Xboxu Philovi Spencerovi neostáva nič iné iba rozprávať o tom, čo bude, keď sa tak stane a Activision Blizzard bude konečne v rukách Microsoftu.
V rozhovore pre Wired napríklad prezradil, že by chcel dať pri rozhovore s Blizzardom na stôl možnosť oživenia starých legendárnych značiek štúdia, akými sú napríklad StarCraft či WarCraft: „Ako prvé by som povedal, že nemám právo rozhodovať o tom, čo sa deje v spoločnostiach Blizzard, Activision alebo King. Takže toto všetko je len také rozprávanie a premýšľanie o tom, aká existujú príležitosti. Nielen čo sa týka StarCraftu, ale aj WarCraftu, keď sa zamyslíte nad dedičstvom RTS hier, o ktorých tu hovoríme, konkrétne od spoločnosti Blizzard.“
„Dnes nemám žiadne konkrétne plány, pretože nemôžem vstúpiť do práce a pracovať s tímami. Ale StarCraft bol zásadným momentom vo videohernom priemysle, však?“
Tesne po ohlásení akvizície v januári 2022 Spencer prezradil, že by bol rád keby sa mu za pomoci nových štúdií od Activision Blizzard podarilo oživiť známe značky, ktoré sú vo vlastníctve Activision Blizzard ako Guitar Hero či HeXen. Taktiež naznačil, že by chcel vymaniť podporné štúdiá ako Toys for Bob, Demonware, či High Moon Studios zo statusu podporných štúdií pre Call of Duty a dať im možnosť vytvoriť vlastné hry.
Oživenie série StarCraft by pre Microsoft určite dávalo veľký zmysel. Ako sme totiž prednedávnom informovali, rast Game Passu na konzolách sa pomaly spomaľuje a preto sa Microsoft bude musieť sústrediť na rast Game Passu na PC. A ako to urobiť lepšie, ako oživením asi najpopulárnejšej strategickej série histórie?