Indie sandbox stavenisko Minecraft bolo vydané vtedy, keď hráči začínali byť ochotní platiť za indie hry. Tvrdí to tvorca tohto fenoménu – Markus "Notch" Persson.
"Ak nerobíte pokračovanie hry, je jednoducho nemožné mať tušenie ako hra dopadne, najmä ak nemáte mnohoročné skúsenosti ako väčšina vydavateľov," vysvetľuje Persson v rozhovore pre časopis Game Developer. "Viackrát som sa pokúsil analyzovať, prečo sa Minecraft predával tak dobre a vždy som došiel k trochu odlišným záverom."
Persson to vysvetľuje na príklade. "Viete, myslím, že obvykle je zábavné sledovať iných ľudí, ako hrajú hru. Tým sa dostávame k akémusi virálnemu aspektu. Ľudia budú viac náchylní k tomu, aby rozprávali o svojich zážitkoch z hry. Avšak nemôžem unikať pred faktom, že veľkým faktorom pri predaji Minecraftu bolo jednoducho to, že ľudia sa začali pripravovať na platenie za indie hry," dodáva vizionár.
zdroj: vg247.com