Teraz už bez prekvapení.
Na rozdiel od britského regulačného orgánu CMA Európska Únia schválila akvizíciu Activision Blizzard Microsoftom za 68,7 miliardy dolárov. Inštitúcia však nenechala Microsoft úplne bez povinností a na to, aby redmondská spoločnosť akvizíciu cez regulačný orgán EÚ pretlačila, musela súhlasiť s ústupkami.
Tie sa týkajú výlučne oblasti herného streamovania, kde Microsoft prisľúbil automatickú licenciu pre streamovanie Activision Blizzard hier na PC a konzolách pre všetky spoločnosti, ktoré o ňu požiadajú a to bez dodatočného poplatku a to po dobu 10 rokov.
- Bezplatná licencia pre spotrebiteľov v EHP, ktorá by im umožnila streamovať prostredníctvom akýchkoľvek cloudových služieb na streamovanie hier podľa vlastného výberu všetky súčasné a budúce hry Activision Blizzard pre PC a konzoly, na ktoré majú licenciu.
- Zodpovedajúca bezplatná licencia pre poskytovateľov cloudových služieb na streamovanie hier, ktorá by umožnila hráčom v EHP streamovať všetky PC a konzolové hry spoločnosti Activision Blizzard.
Regulačný orgán EÚ nevidí obavy v oblasti herných konzol a ani v oblasti tzv. multi-game predplatených služieb. Dodržiavanie týchto ústupkov bude sledovať Európska Komisia: „Tieto licencie zabezpečia, že hráči, ktorí si zakúpili jednu alebo viac hier Activision v obchode s počítačmi alebo konzolami, alebo ktorí si predplatili službu predplatného pre viacero hier, ktorá zahŕňa hry Activision, budú mať právo streamovať tieto hry prostredníctvom akejkoľvek cloudovej služby na streamovanie hier podľa vlastného výberu a hrať ich na akomkoľvek zariadení s akýmkoľvek operačným systémom. Tieto záväzky plne riešia obavy týkajúce sa hospodárskej súťaže, ktoré Komisia identifikovala, a predstavujú výrazné zlepšenie pre cloudové hry v porovnaní so súčasnou situáciou.“
Šéf Activision Blizzard je spokojný s rozhodnutím regulačného orgánu Európskej Únie: „EK uskutočnila mimoriadne dôkladný a premyslený proces s cieľom získať komplexné poznatky o hraní hier. Na základe toho schválila naše zlúčenie so spoločnosťou Microsoft, hoci požadovala prísne nápravné opatrenia na zabezpečenie silnej hospodárskej súťaže v našom rýchlo rastúcom odvetví. V Európe máme hlboké korene. Naša spoločnosť bola založená vo Francúzsku. Candy Crush – jedna z našich najúspešnejších franšíz – vznikla vo Švédsku. Vedenie našej spoločnosti pochádza z celej EÚ vrátane Rakúska, Nemecka a Švédska. Máme v úmysle významne rozšíriť naše investície a pracovnú silu v celej EÚ a tešíme sa z výhod, ktoré naša transakcia prináša hráčom v Európe a na celom svete.
„Väčšina hráčov na svete hrá na mobilných telefónoch. Európa zohrala kľúčovú úlohu vo vývoji hier, najmä mobilných hier, a očakávame, že európski vývojári hier budú aj naďalej hnacou silou rastu a inovácií. Naše talentované tímy vo Švédsku, Španielsku, Nemecku, Rumunsku, Poľsku a mnohých ďalších európskych krajinách majú zručnosti, ambície a vládnu podporu potrebnú na to, aby mohli účinne konkurovať v celosvetovom meradle. Očakávame, že tieto tímy budú rásť a prosperovať vzhľadom na pevný, ale pragmatický prístup ich vlád k hrám.“
Prezident Microsoftu Brad Smith: „Európska komisia požiadala spoločnosť Microsoft, aby automaticky udelila licenciu na populárne hry Activision Blizzard konkurenčným cloudovým herným službám. Bude to platiť celosvetovo a umožní to miliónom spotrebiteľov na celom svete hrať tieto hry na akomkoľvek zariadení, ktoré si vyberú.“
Microsoft tak odpratal z cesty jednu z troch veľkých prekážok pri schválení akvizície. Teraz sa môže sústrediť na súdny spor s americkým regulačným orgánom FTC a taktiež aj na odvolanie voči rozsudku britského regulačného orgánu CMA. Spoločnosť bude dúfať, že kladné stanovisko Európskej Únie bude pôsobiť ako katalyzátor ďalších rozhodnutí po celom svete.