Niekoľko detailov.
Po prekvapujúcom ohlásení, že Sony sprístupnilo beta testerom PlayStation 5 streamovanie s podporou 4K je zrejmé, že Sony sa chystá na komerčné spustenie svojej infraštruktúry, ktorá umožní hráčom streamovať PlayStation 5 hry.
A web Insider Gaming priblížil, čím všetkým si muselo Sony prejsť, aby táto technológia bola umožnená. Podľa ich informácií je streamovanie PS5 hier zastrešené pod projektom Project Cronos. Sony od tohto projektu očakáva nové možnosti zachytenia nových zákazníkov a veľký krok vpred. Tento projekt funguje už 5 rokov a jeho komplexnosť bola zapríčinená hlavne implementáciou riešenie SSD disku v konzole PlayStation 5.
EXCLUSIVE – Details on PlayStation’s ‚Project Cronos‘ Cloud Streaming For The PS5https://t.co/zjObg9NXdr
— Insider Gaming (@InsiderGamingIG) August 9, 2023
„Hoci je disk SSD v systéme PS5 veľmi rýchly, vytvoril novú výzvu, ktorá spoločnosti Sony znemožnila vyvinúť potrebnú infraštruktúru s využitím súčasnej technológie na trhu (funkčnosť, latencia atď.). To znamenalo, že spoločnosť Sony v rámci skupiny Future Technology Group navrhla úplne nové riešenie sieťového úložiska založené na PCIe (NTB), ktoré využíva NTB a I/O koprocesory PS5,“ napísal INsider Gaming.
To vyústilo vo vytvorenie špecializovaného úložného servera s kódovým označením „Kura“, ktorý číta rýchlosťou až 5 GB/s s latenciou < 1 ms. Podľa zdrojov Insider Gaming má Sony dať hráčom k dispozícii 28 dátových centier naprieč 15 lokalitám a plán je spustiť toto streamovanie ešte v priebehu tohto finančného roka, ktorý sa končí 31. marca 2024.