Správny ťah?
Aj keď Pillars of Eternity boli v komunite milovníkov CRPG hier celkom populárne, tak do mainstreamu sa im nikdy preraziť nepodarilo. To sa však podarilo hre Baldur’s Gate 3 a preto dostal režisér Pillars of Eternity hier Josh Sawyer zo štúdia Obsidian Entertainment otázku, či neuvažuje nad tretím dielom.
Jeho odpoveď je však celkom priama – nad trojkou by zvažoval iba v prípade, ak by išlo o vysokorozpočtovú hru na štýl Baldur’s Gate 3: „Myslím, že ak by bol rozpočet naozaj neobmedzený, asi by som sa pokúsil o Pillars 3, pretože viem, aký bol rozpočet na Deadfire, čo nebolo veľa, a od viacerých ľudí som počul, aký bol rozpočet na Baldur’s Gate 3, a nebudem hovoriť o číslach, ale ak by som mal taký rozpočet, určite by som urobil Pillars 3.“
Sawyer zároveň naznačil, že neuvažuje nad pokračovaním minuloročnej hry Pentiment: „Nemyslím si, že by som sa pustil do Pentiment 2,“ povedal Sawyer. „S touto hrou som naozaj veľmi spokojný. Nie je to tak, že by som sa k nej nechcel nikdy vrátiť, ale práve som ju dokončil, takže by som asi trochu počkal.“
Šéf dizajnu štúdia Obsidian taktiež priznal, že ak by Pillars of Eternity hry neboli financované cez crowdfunding, tak by išlo o hry s ťahovými súbojmi, namiesto RTwP (real-time with pause) súbojového systému: „S Pillars a Deadfire som celkom spokojný, ale myslím si, že keby hra nebola financovaná z crowdfundingu, pravdepodobne by som ju urobil ťahovú. Nehovorím, že nemáme mať reálny čas s pauzovacím systémom, ale myslím si, že ťahový systém Deadfire, za ktorý si nemôžem pripísať zásluhy, to bol Nick Carver a Brian MacIntosh, bol naozaj skvelý. Ale hra na to nebola navrhnutá, takže vlastne navrhnúť hru pre ťahový systém, menej stretnutí, menšie stretnutia, ale oveľa viac taktické, myslím, že by to bolo veľmi zábavné, a mať úžasné filmové scény a všetky tieto veci. To by bolo skvelé.“
Teraz chystá štúdio Obsidian novú RPG hru zasadenú do sveta Pillars of Eternity s názvom Avowed, ktorá však bude tradičnou RPG hrou z pohľadu prvej osoby. Tá by mala prísť v budúcom roku na PC a Xbox Series X/S.