Žiadna akvizícia?
Zatiaľ čo Microsoft v posledných týždňoch oslavoval nie len vydanie hier ako Starfield a Forza Motorsport, ale aj uzavretie akvizície Activision Blizzard, tak mnohí analytici špekulujú, aká bude odpoveď Sony. Xbox sa totiž touto akvizíciu prakticky dorovnal PlayStation divízii v tržbách a v súčasnosti má takmer dvojnásobné množstvo first-party štúdií. Niektorí z nich naznačili, že Sony bude musieť odpovedať vlastnou akvizíciu, no šéf marketingu PlayStation Eric Lempel v rozhovore pre CNBC prezradil, že cesta Sony môže byť úplne iná.
Lempel síce povedal, že PlayStation neustále hľadá nových partnerov v oblasti herného vývoja, ktorí by vyvíjali PlayStation exkluzivity, no v jeho ponímaní to nemusí znamenať akvizície. Môže to totiž znamenať ďalšie partnerstvá: „Máme niekoľko spôsobov, ako sa na to pozrieť,“ povedal Lempel a dodal, že „pokiaľ ide o veľký obsah, na ten sa zameriavame.“
„Za posledné desaťročie sme uskutočnili viac fúzií a akvizícií [fúzií a akvizícií] ako kedykoľvek predtým,“ povedal. „Vždy sa snažíme spolupracovať s novými partnermi, či už je to niekto ako externý poskytovateľ… alebo spolupracujeme s vývojárom popri ceste a neskôr ho získame.“
Lempel poukázal na Insomniac ako žiarivý príklad. Sony s týmto štúdiom spolupracovalo dlhodobo až v roku 2019 siahlo po jeho akvizícií. Štúdio sa následne odplatilo skvelými komerčnými výsledkami dvoch Spider-Man hier a druhý diel Spider-Mana predal 2,5 milióna kópií v prvý deň na trhu.

Prečítajte si tiež
Marvel’s Spider-Man 2 je najrýchlejšie predávanou PlayStation Studios hrou
Dá sa teda predpokladať, že Sony bude primárne zazmluvňovať exitujúce third-party štúdiá, ktoré budú následne vytvárať PlayStation exkluzivity. V tomto aspekte však nespí ani Microsoft, ktorý má podľa dostupných informácií cez svoju Xbox Game Studios Publishing divíziu vo vývoji viac ako tucet projektov.

Prečítajte si tiež