Ďalšie PlayStation štúdio zasiahnuté.
Štúdio Bungie oficiálne potvrdilo veľké škrty v počte zamestnancov tejto legendárnej spoločnosti. A aj keď Bungie neposkytlo konkrétne číslo, tak podľa reakcií prepustených zamestnancov na sociálnych sieťach je zrejmé, že ide o desiatky ľudí naprieč celým spektrom pracovných pozícií a špecializácií: „Dnes je v Bungie smutný deň, pretože sa lúčime s kolegami, ktorí významne ovplyvnili naše štúdio,“ napísal na sociálnej sieti X CEO Bungie Pete Parsons.
Today is a sad day at Bungie as we say goodbye to colleagues who have all made a significant impact on our studio. What these exceptional individuals have contributed to our games and Bungie culture has been enormous and will continue to be a part of Bungie long into the future.
— pete parsons (@pparsons) October 30, 2023
Zaujímavosťou je, že k škrtom došlo aj napriek tomu, že vedenie Bungie ešte niekoľko mesiacov dozadu ubezpečovalo zamestnancov štúdia, že k redukciám nedôjde, nakoľko v tom čase sa prepúšťalo vo viacerých štúdiách patriacich pod PlayStation Studios.
Jason Schreier z Bloombergu, ktorý o prepúšťaní informoval zároveň prezradil, že Bungie interne odložilo vydanie veľkej expanzie Destiny 2 s názvom The Final Shape na jún 2024 a hru Marathon až na rok 2025 (čo naznačuje, že pôvodne sme sa jej mali dočkať už na budúci rok). Expanzia tak efektívne skĺzla zo súčasného finančného roka spoločnosti Sony na ten nasledujúci, čo malo určite dopad na terajšie udalosti.
Ide o prvú veľkú redukciu počtu zamestnancov v štúdiu Bungie od akvizície spoločnosťou Sony. Tá kúpila legendárne štúdio začiatkom 2022 za 3,6 miliardy dolárov. Štúdio si však zachovalo svoju „nezávislosť“ a môže svoje hry vydávať samostatne a multiplatformovo, no zároveň asistujú Sony pri posudzovaní iných live service hier vrámci PlayStation Studios. Bolo to údajne práve Bungie, ktoré skritizovalo dlhotrvácnosť multiplayerovej The Last of Us hry a to až do takej miery, že štúdio hru poslalo k ľadu.
Analytik TD Cowen Doug Creutz v poznámke pre investorov prezradil, že je celkom zrejmé, že PlayStation je momentálne vo fáze reštrukturalizácie: „Udalosti posledných dní nás vedú k presvedčeniu, že PlayStation prechádza reštrukturalizáciou.“ Sony totiž v posledných mesiacoch zatvorilo jedno zo svojich štúdií (PixelOpus) a vykonala rôzne škrty v štúdiách ako Naughty Dog, Media Molecule, PlayStation VASG a navyše v spoločnosti skončila legendárna producentka Connie Booth a svoj odchod ohlásil aj šéf PlayStation Jim Ryan.