Detaily o zmenách.
Ako sme vás informovali, v Bungie nastalo doslova zemetrasenie a aj keď Bungie potvrdilo prepúšťanie, tak o číslach veľmi rozprávať nechcelo. Nakoniec sme sa však dozvedeli všetky dôvody a podrobnosti o tom, prečo manažment tohto štúdia siahol po redukcii počtu zamestnancov.
Už tradične sa o podrobnosti postaral Jason Schreier z Bloombergu, ktorý bol v kontakte s bývalými a súčasnými zamestnancami štúdia. Tí mu prezradili, že o prácu prišlo približne 100 zamestnancov, čiže 8% celkovej pracovnej sily štúdia. Išlo teda o výrazné škrty.
Týždne pred škrtmi totiž manažment Bungie oznámil zamestnancom, že spoločnosť minula cieľ tržieb z Destiny 2 o zarážajúcich 45%. CEO Bungie Pete Parsons túto znepokojivú skutočnosť pripísal slabej retencii hráčov po zle prijatej expanzii Lightfall. Keď sa k tomu prirátal nutný odklad expanzie The Final Shape na jún 2024 (expanzia mala pôvodne prísť vo februári) a odklad hry Marathon na rok 2025 tak bolo jasné, že škrty budú nevyhnutné. Pôvodne sa rátalo iba s pozastavením prijímania nových vývojárov a s ďalšími škrtmi ako napríklad výdavky na cestovanie či zvyšovanie platov, no nakoniec sa pristúpilo k prepúšťaniu.
NEW: Bungie laid off ~8% of staff Monday, or around 100 people, sources tell Bloomberg. Two weeks ago, staff were told they were projected to miss revenue targets by 45%. Employees were galvanized to get things on track… then came surprise layoffs https://t.co/gEdbzCzO4X pic.twitter.com/dVAko01HlB
— Jason Schreier (@jasonschreier) October 31, 2023
Schreier dodal, že prepúšťanie v Bungie je súčasťou väčšej iniciatívy spoločnosti Sony zoškrtať výdavky v PlayStation divízii a prepúšťanie v Bungie tak doplnilo ďalšie redukcie v štúdiách ako Naughty Dog, Media Molecule či v kanceláriách PlayStation v San Mateo.