Problémy s GaaS?
Sony pristúpilo k PlayStation 5 generácii s veľkým dôrazom na Game-as-a-service hry, ktoré mali priniesť pravidelné a veľké tržby vďaka hrám, ktoré sa dajú monetizovať dlhodobo. Výsledky tejto snahy však zatiaľ prakticky neexistujú a jediný konkrétny (Destruction AllStars) nedopadol veľmi dobre.
A dobré správy nemá Sony ani teraz. Finančný šéf Sony Hiroki Totoki totiž prezradil že pôvodný plán vydať 12 live service hier do konca finančného roka FY25 nebude naplnený a až polovica z plánovaných hier bola presunutá mimo toto obdobie – efektívne tak bolo 6 hier odložených.
„Prehodnocujeme to… snažíme sa čo najviac zabezpečiť, aby si [tieto hry] hráči dlho užívali a obľúbili,“ povedal. „[Z] 12 titulov bude šesť titulov vydaných do roku FY25 – taký je náš súčasný plán. [Čo sa týka] zvyšných šiestich titulov, na tom stále pracujeme.“
„To je celkový počet live service hier a multiplayer hier [a] v strednodobom až dlhodobom horizonte chceme [presadiť] tento druh služby a to je nezmenená politika spoločnosti. Nie je to tak, že by sme sa držali určitých titulov, ale kvalita hier by mala byť najdôležitejšia [vec].“
Medzi 12 live service titulmi by mali byť hry ako Concord, Fairgame$, The Last of Us multiplayerová hra, Horizon online hra, reštart série Twisted Metal, Marathon a na live service hrách pracujú aj štúdia ako London Studio či Insomniac Games. Vydania sa pravdepodobne nedočká live service hra od Deviation Games.
Jedno zo štúdií Sony, spoločnosť Bungie iba minulý týždeň oznámila veľké prepúšťanie kvôli nízkym tržbám Destiny 2 v poslednom období.