Riskantný žáner?
cRPG žáner sa v posledných rokoch považoval za niečo s čím sa len horko-ťažko dá preraziť do mainstreamu. Úspech Baldur’s Gate 3 však ukázal, že sa to dá. Ide totiž o druhé najväčšie herné vydanie na Steame v tomto roku a aj na PlayStation 5 išlo o veľmi populárne vydanie (na Series X/S verziu čakáme).
Režisér hry a šéf štúdia Larian Swen Vincke tak dúfa, že to bude práve Baldur’s Gate 3, ktorý prinesie renesanciu cRPG žánru v očiach veľkého publika a spôsobí tak, že sa k žánru vrátia aj ďalší vydavatelia a vývojári: „Vždy sme sa veľmi sústredili na to, aby sme vytvorili našu hru, a veľa ľudí k tomu priradilo veľa vecí, pretože hra dopadla tak, ako sme chceli. Takže dúfam, že bude viac hier typu cRPG. Je to hra, ktorú rád hrám, a veľa ľudí v tomto odvetví ju tiež rado hrá. Takže ak tieto hry vyjdú a nebudú mať príbeh, ktorý už poznáme, myslím, že to bude skvelé. Na takéto hry sa teším.“
Aj samotný Vincke pred vydaním Baldur’s Gate 3 nahlas uvažoval o tom, či je cRPG trh dostatočne veľký, aby uživil tak masívny projekt akým bola táto hra. Nakoniec sa však tento risk vyplatil.
A ktovie…možno to presvedčí taký Microsoft a štúdio Obsidian. Režisér dvoch cRPG Pillars of Eternity hier Josh Sawyer totiž prezradil, že by sa pustil do vývoja trojky iba v prípade, ak by rozpočet hry bol na úrovni Baldur’s Gate 3.