Čo nám ešte Spencer prezradil?
Iba niekoľko dní po tom, čo finančný šéf Xboxu Tim Stuart počas finančnej konferencie naznačil, že cieľom Microsoftu je dostať predplatenú službu na každú obrazovku, vrátane tých napojených na konzoly PlayStation a Nintendo vyvrátil šéf Microsoft Gaming Phil Spencer, že by v súčasnosti existovali plány priniesť ich službu na konkurenčné konzoly.
Spencer to prezradil v rozhovore pre WindowsCentral. Spencer v ňom taktiež vyvrátil myšlienku, že by Xbox plánoval opustiť konzolový biznis, aby sa z neho stal štandardný third-party vydavateľ: „Na úvod chcem povedať, že nemáme v pláne priniesť službu Game Pass na PlayStation ani Nintendo. Nie je to v našich plánoch. Myslím si však, že ste trafili správnu otázku „čo znamená vlastniť Xbox“. Na náš hardvér budem mať samozrejme vlastný názor. Myslím si však, že naše hardvérové tímy odviedli v tejto generácii konzol Xbox Series X a Xbox Series S skvelú prácu a poskytli v rámci hardvérového radu hodnotu a výkon. Keď premýšľam o investíciách do vecí, ako sú Game Pass a Xbox Cloud Gaming, cross play a cross save a ID@Xbox, všetky tieto veci – chcem, aby sme pokračovali v inováciách, aby ľudia na našej konzole mali pocit, že investujeme do konzoly, ktorá zodpovedá ich záväzkom voči nám. Game Pass bola jedna z vecí, ktorú viete, že sme za posledných päť rokov vybudovali a naďalej ju rozvíjame, je na PC, je v cloude. Je to dôležitá súčasť identity konzoly Xbox. A myslím si, že ňou bude aj naďalej. A budeme pokračovať v hľadaní budúcich spôsobov, ako inovovať naše herné portfólio a našu platformu.“
„Práve minulý mesiac sme Sarah Bond vymenovali za prezidentku Xboxu, v jej organizácii je tím pre hardvér, tím pre platformu a služby. Tento organizačný krok sme urobili najmä preto, aby sme zabezpečili jednotné zameranie nášho plánu inovácií v oblasti hardvéru a služieb. To zahŕňa aj vývojársku platformu pre konzoly Xbox. Pripravuje sa aj plán týchto vecí. Existuje plán pre hardvér, plán pre služby, možno aj plán pre vylepšenia Xbox achievementov, o ktorých viem, že vás a mnohých ďalších zaujíma. Musíme sa uistiť, že našim zákazníkom odhaľujeme roadmapu, aby boli stále nadšení. Vieme, že naši zákazníci chcú vedieť, že s pokračujúcim rastom konzoly Xbox máme voči nim stále záväzok. Chceme, aby sa naši kľúčoví zákazníci Xboxu, ktorí s nami boli po celý čas, cítili rešpektovaní.“
Spencer sa taktiež vyjadril aj k predplatnému Xbox Game Pass Family Plan. Malo ísť o predplatné Xbox Game Pass Ultimate, ktoré mohlo byť zdieľané s ďalšími členmi domácností. Toto predplatné bolo v testovacej prevádzke, no Microsoft ju ukončil bez vydania finálnej verzie služby: „Áno, existuje plán pre Xbox Game Pass Family Plan. Dali sme ho na trh, aby sme sa to naučili. Pre nás a pre všetkých je dôležité pochopiť, že Game Pass je poháňaný najmä obsahom našich partnerov. Áno, naše hry od prvých strán uvádzame v deň a deň a myslím si, že je to dôležitá súčasť našej rovnice. Ale musíme tiež pokračovať v budovaní služby, ktorá funguje aj pre tvorcov smerujúcich do služby Xbox Game Pass. Takže robíme nejaké testy, sledujeme, čo sa deje na trhu, zdieľame tieto údaje s našimi partnermi. Musíme prísť s ponukou hodnoty pre tvorcov a pre hráčov, aby to bolo výhodné pre obe strany. A to sa nám podarilo vďaka tomu, ako je Game Pass štruktúrovaný. Budeme pokračovať v hľadaní spôsobov, ako priniesť hodnotu väčšiemu počtu zákazníkov, a zároveň pokračovať v tom, aby to bola skvelá služba pre tvorcov.“
Prečítajte si tiež
Xbox teasuje „dôležité ohlásenia,“ ktoré odprezentuje na The Game Awards
Debata sa samozrejme dostala aj k nedávno ukončenej akvizícii Activision Blizzard a k možnosti oživenia starších značiek vydavateľstva. Spencer skonštatoval, že obchodný model služby Xbox Game Pass im umožňuje flexibilitu vytvárať hry rôznych veľkostí, typu a žánrov: „Služba Game Pass podporuje všetky druhy hier, od tých najväčších až po neznáme nezávislé hry, o ktorých ste nevedeli, že si ich zamilujete, kým ste si ich nezahrali. Ak ste individuálny vydavateľ, musíte naozaj premýšľať o tom, „ako dosiahnuť, aby všetci hrali moju hru“. Myslím si, že veľa vydavateľov prirodzene ťahá k tomu, aby robili hry, ktoré sú veľkými hitmi, čo najväčšími. To chceme, samozrejme, robiť aj my. Ale keďže máme platformu a predplatenú službu, to, že ľudia hrajú viac a zostávajú zapojení do platformy, úprimne povedané, bez ohľadu na to, aké hry hrajú, je veľmi životaschopnou súčasťou našej stratégie. Keď sa pozriete na veci, ktoré sme urobili za posledných 12 mesiacov. Keď sa pozriete na veci ako Pentiment, Hi-Fi Rush, dlhodobé investície do hier ako Grounded, všetky tieto hry pre nás znamenali skutočný úspech v rámci predplatného a našej platformy. Rôznorodosť obchodných modelov nám umožňuje investovať do rôznych druhov obsahu a stále s ním dosahovať finančný úspech. Keď sa pozrieme na spätný katalóg hier od spoločnosti Bethesda, sme naozaj nadšení. Keď sa pozrieme na katalóg hier od Activisionu a Blizzardu, sme naozaj nadšení z toho, čo môžeme urobiť. Je ešte len začiatok, takže sa musíme rozprávať s tými tímami, ktoré sú už plne obsadené a pracujú na veciach. Nie je to ako „hej, je tu voľný tím“, ktorý môžete len tak ísť a na niečo nasadiť. Musíte sa uistiť, že tieto tímy majú vášeň pre to, na čom chcú ísť pracovať. Poviem, že rozmanitosť obchodných modelov, ktoré máme v Microsoft Gaming, nám naozaj umožňuje podporovať rôzne druhy hier, rôzne veľkosti hier a nie každá hra, ktorú vytvoríme, musí byť taká, ktorá vám zaberie všetok čas.“
„Z našej histórie ste videli, že sme sa nedotkli všetkých franšíz, ktoré by ľudia chceli, aby sme sa dotkli – fanúšikovia Banja, počujem vás. Ale je pravda, že keď nájdeme správny tím a správnu príležitosť, rád sa vraciam k príbehom a postavám, ktoré sme už videli. Konkrétne v prípade hier od Blizzardu by som naozaj chcel spolupracovať s vedením spoločnosti Blizzard a zistiť, kde majú vášeň. Toto všetko hovorím, ale vôbec tým nenaznačujem, že Blizzard nemá vášeň aj pre oživovanie franšíz, viem to zo svojich návštev v tíme. V tejto oblasti vášeň absolútne majú. Je v nich veľa nadšenia z možností, ktoré môžeme všetci spoločne urobiť. Ale tiež chcem, aby naši fanúšikovia a zákazníci vedeli, že hry nevyťahujem len preto, aby som dráždil do nekonečna… ak ľudia sledovali, ako sme dráždili v minulosti. Zvyčajne neskôr dôjde k nejakému zosúladeniu týchto náznakov … Nie som ten, kto sa snaží ľudí navádzať. Možno sa to nestane v časovom horizonte, ktorý by si ľudia želali, ale zvyčajne, keď dráždim, niečo tam je.“
Prečítajte si tiež
Finančný šéf Xboxu prezradil, prečo nezverejňuje čísla predajov konzol
Spencer prezradil, že na získavanie third-party obsahu do predplatného Xbox Game Pass investujú ročne viac ako miliardu dolárov, pričom z finančných prezentácií Microsoftu je zrejmé, že Game Pass prináša na predplatnom ročne takmer 4 miliardy dolárov.