Elden Ring pre všetkých!
Spoločnosť Sony urazila na ceste prístupnosti svojich first-party hier veľkú cestu, no zjavne ešte nie je tam, kde by chcela byť. Preto si nechala zaregistrovať patent, vďaka ktorému by dokázala do hier implementovať systém dynamickej úpravy náročnosti hier v závislosti od šikovnosti hráča.
Nápad v podstate využíva algoritmus na pochopenie toho, ako ľudia hrajú, a potom podľa toho upravuje mechaniku v závislosti od toho, čo zistí. Teoreticky by to mohlo zlepšiť zvládnutie bojových stretnutí alebo dokonca poskytnúť väčšiu pomoc pri riešení hádaniek, ak zistí, že sa hráči zasekli.
Tým pádom by mali byť hry dizajnované tak, že ich dokáže prejsť takmer ktokoľvek bez ohľadu na to, či sú hry jeho koníčkom desaťročia, alebo ide o úplného nováčika. Tento systém by však mal zároveň fungovať aj smerom k vyššej náročnosti a to za predpokladu, že algoritmus vycíti, že hráčov sa darí až príliš dobre. Konečným cieľom je prispôsobiť zážitok každému osobnému hernému štýlu a poskytnúť každému uspokojivý zážitok.
Stále však ide o patent a preto je otázne, či ho niekedy uvidíme v nejakej hre. Systémy dynamickej úpravy náročnosti v hrách nie sú úplne nové – napríklad spoločnosť Valve používala v Left 4 Dead hrách tzv. AI Director systém, ktorý zabezpečoval nie len to, že každé jedno prejdenie kampane bolo svojim spôsobom originálne, ale systém bol zodpovedný aj za to, aby hráčovi „podkúril“ v prípade, že sa mu veľmi darilo alebo prípadne zvoľnil keď mal hráč problémy.
Patent nájdete na tomto odkaze.