Masívna návratnosť investícií.
Palworld má po štyroch dňoch na konte 6 miliónov predaných kópií. Takýto masívny úspech čakal iba málokto a už teraz je jasné nie len to, že vývoj hry sa zaplatil, ale aj to, že projekt je masívne ziskový. Šéf štúdia Pocketpair Takuro Mizobe totiž na webe Note.com prezradil, aký bol rozpočet vývoja hry Palworld.
Celý vývoj stál 1 miliardu jenov, čo je v prepočte približne 6,2 milióna €. Len aby sme to zasadili do kontextu, vývoj súčasných AAA hier často presahuje 200 miliónov $: „Pre štandardnú spoločnosť by bolo nemožné vyvinúť hru bez toho, aby zvládla rozpočet. Pocketpair nie je veľká spoločnosť.“
Mizobe prezradil, že na začiatku vývoja bol tím o štyroch ľuďoch, ktorý sa neskôr rozrástol na 10 ľudí. Ich cieľom bolo vyvinúť hru v čo možno najkratšom čase(najlepšie v priebehu jedného roka), vydať ju v Early Access formáte a pozorovať reakcie hráčov. Cieľ však splnený nebol, nakoľko po roku nebola hra ani zďaleka pripravená na vydanie: „Bolo mi jasné, že na realizáciu hry, ktorú sme si predstavovali, nemáme dostatok ľudí, peňazí ani času na vývoj,“ a štúdio muselo pristúpiť k pôžičkám, ktoré umožnili štúdiu nie len pokračovať vo vývoji, ale aj rozrásť vývojárske štúdio na 40 ľudí: „Hra je ešte sotva pripravená na vstup do Early Access a zďaleka nie je úplne dokončená,“ hovorí Mizobe. „Zatiaľ je v stave, keď ju možno vypustiť do sveta.“
VG Insights v súčasnosti odhaduje tržby hry Palworld na približne 130 miliónov dolárov. Tu je však potrebné ešte odrátať podiel pre spoločnosť Valve, ktorá vlastní Steam a taktiež aj poplatok za licencovanie Unreal Enginu. Každopádne je viac ako zrejmé, že návratnosť investícií projektu je masívna a to už niekoľko dní po vydaní.