Flexibilita s obmedzeniami.
Obsidian sa rozhovoril o svojej chystanej RPG hre Avowed, ktorá sa odohráva vo svete Pillars of Eternity. A aj keď svet je požičaný z tejto série, tak rigidný systém herných tried nechali tvorcovia v izomerickom svete. Avowed totiž neponúkne herné triedy a namiesto toho sa inšpiruje Skyrimom so stromom schopností.
„Je tu viacero stromov schopností,“ povedal Gabe Paramo pre PCGamer, „je to hra bez tried. Hráč si bude môcť tak trochu vyberať svoje schopnosti podľa toho, ako bude zvyšovať úroveň a postupovať, a budete si ich môcť meniť.“ Na začiatku hry si budete môcť vybrať medzi rôznymi archetypmi pozadia, ale tie „nezaväzujú hráča ku konkrétnym voľbám alebo zostavám,“ povedala Carrie Patel, a namiesto toho „poskytujú akýsi východiskový bod pre budovanie vašej postavy.“
Vývojári taktiež potvrdili, že Avowed neumožní prejdenie na spôsob pacifistu, teda bez jediného zabitia. To však neznamená, že pri riešení situácii budú mať hráči zviazané ruky: „Hráči môžu očakávať riešenia a príležitosti na využitie dialógov, možno využiť reaktivitu v súvislosti s postavami, ktorým mohli pomôcť alebo ktoré stretli skôr,“ pokračovala Patel dodala, že hra ponúkne aj stealth, no zameranie hrateľnosti je skôr na boj. „Neplánujeme jednu konkrétnu lineárnu cestu, ktorou by hráči prechádzali týmto svetom. Takže sa snažíme zohľadniť rôzne miesta, na ktorých by mohli byť, a rôzne body záujmu, ktoré by mohli nájsť a čo by odtiaľ mohli vidieť.“
Nakoľko Avowed je fantasy hrou z pohľadu prvej osoby, tak je zrejmé, že gro hrateľnosti budú tvoriť meče a aj keď je takýto súbojový systém ťažké dizajnovať, tak tvorcovia potvrdili, že sa inšpirovali v hrách ako Vermintide či Darktide: „Naším cieľom bolo pokúsiť sa o to, aby to pôsobilo mohutne, však?“ prezradil Paramo. „Aby bol pocit zo zásahu [nepriateľov] úderný… ako vo Vermintide. Snažíme sa odtiaľ čerpať inšpiráciu, práve ten majstrovský pocit zásahu a dopadu.“
Poslednou súčasťou, ktorej sa v rozhovore pre PC Gamer vývojári dotkli sú spoločníci. V prvom traileri bol predstavený Kai a v nových záberoch z hrania sa objavila Giatta. Obsidian potvrdil, že hráči budú môcť naverbovať hneď niekoľko spoločníkov, pričom počas misií môžete mať pri sebe maximálne dvoch. Hra však ponúka pri ich výbere voľnosť, okrem misií, kde je potrebná špecializácia určitého spoločníka. Štúdio taktiež prezradilo, že hra nemá systém „schvaľovania činov,“ kde spoločníci vyhodnocujú konanie hráčovej postavy a pri nesúhlase môžu hráčovu skupinu opustiť. Hráči im počas hrania budú môcť zadávať jednoduché pokyny, no hlboký taktický zážitok očakávať nemáme.
„Nechceme, aby mali hráči pocit, že musia stranu riadiť mikromanagementom,“ povedala Patel. „Takže, viete, ich schopnosti tu určite sú a sú veľmi užitočné. Ale nebudete zastavovať hru a mať pocit, že ich musíte každých 30 sekúnd presúvať. Niektorých z nich môžete naverbovať o niečo skôr alebo o niečo neskôr, ale všetci sa k vašej partii pridajú v určitých známych bodoch hry, čo nám umožňuje trochu zložitejšie ich zapojiť do udalostí, rozhovorov a všetkého diania.“
Avowed zatiaľ nemá dátum vydania, no hra príde počas jesene na PC, Xbox Series X/S a do predplatného Xbox Game Pass.