Už žiadna Oddysey.
Microsoft včera oznámil masívne škrty v Xbox divízii, ktoré sa primárne dotkli vydavateľstva a štúdií Activision Blizzard. Po dokončení akvizície sa totiž množstvo pozícií stalo redundantnými a o prácu tak prišlo približne 1900 z celkového počtu 22 000 v Xbox divízii.
Súčasťou škrtov bolo aj štúdio Blizzard odkiaľ nie len že odišiel jeho doterajší šéf Mike Ybarra, ale štúdiu bola zrušená aj pripravovaná survival hra s označením Project Odyssey. A netrvalo dlho a vieme aj dôvod zrušenia projektu. Prezradil nám ho redaktor Bloomberg Jason Schreier.
Podľa jeho informácií bola hra Odyssey vyvíjaná počas posledných šiestich rokov pričom v útrobách štúdia bol budovaný tím o približne 100 ľuďoch, ktorý mal projekt na starosti. Vývoj hry sa začal v roku 2017 a malo ísť o survival hru na štýl hier ako Minecraft či Rust, no vo „vyleštenej“ podobe. Projekt však v posledných mesiacoch napredoval iba problémovo a to kvôli enginu. Aj keď prototyp hry bol pripravený na Unreal Engine, tak Blizzard sa rozhodol hru vyvíjať na svojom internom Synapse engine kvôli tomu, aby mohla hra podporovať väčšie množstvo hráčov na mape.
Synapse engine bol pôvodne vyvinutý pre hry pre smartfóny a jeho používanie bolo veľmi problematické. Keď Microsoft dokončil akvizíciu Blizzardu, tak Odyssey tím dúfal, že im nový manažment umožní presunúť projekt na Unreal Engine, no namiesto toho prišlo kompletné zrušenie projektu.
„Aj keď sú tieto rozhodnutia ťažké, experimentovanie a riskovanie sú súčasťou histórie a tvorivého procesu spoločnosti Blizzard,“ povedal hovorca Andrew Reynolds. „Nápady sa dostanú do iných hier alebo sa v niektorých prípadoch stanú vlastnými hrami. Začať niečo úplne nové patrí v hrách k tomu najťažšiemu a sme nesmierne vďační všetkým talentovaným ľuďom, ktorí tento projekt podporili.“
Odyssey bol aj kvôli problémom s enginom ďaleko od svojho dokončenia. Blizzard chvíľu plánoval rozšíriť tím vývojárov s cieľom vydať hru v roku 2026, no mnohí zamestnanci považovali tieto plány za príliš optimistické. Spoločnosť tak dospela k záveru, že Synapse engine nie je pripravený na to, aby sa na jeho základoch vybudovala hra a celý projekt bol tak zrušený.
Ako povedal šéf Xbox obsahu Matt Booty, zamestnanci pracujúci na tejto hre boli preradení k iným projektom v Blizzarde, no na základe reakcií na sociálnych sieťach je jasné, že mnoho z nich sa stalo obeťou prepúšťania.