Aby ste si nastavili správne očakávania.
Prakticky od svojho odhalenia je fantasy RPG hra Avowed verejnosťou braná akou „odpoveď Obsidianu na sériu The Elder Scrolls.“ To však nemusí byť až taká pravda a je zrejmé, že táto veta ani nikdy nebola zo strany Obsidianu vyslovená.
Režisérka Carrie Patel síce priznáva, že vyhnúť sa porovnaniu so Skyrimom pri žánri fantasy RPG hier z pohľadu prvej osoby je síce problém, no dodala, že Obsidian si ide vlastnou cestou: „V roku 2024 je ťažké vyhnúť sa porovnávaniu so Skyrimom, ak robíte akčné fantasy RPG z pohľadu prvej osoby,“ povedala Patel v rozhovore pre PCGamesN. „Ale myslím, že model, na ktorý sme sa interne pozreli, je budovanie Avowed ako nášho fantasy prevedenia The Outer Worlds, nie s rovnakým tónom, ale podobnou štruktúrou sveta a z hľadiska rozsahu.“
„Pre nás ide o to, aby sme mali sústredenejší zážitok, niečo, čo pôsobí trochu kultivovanejšie. Môžeme byť trochu zámernejší. Náš svet sa skladá zo zón, ktoré rozhodne nie sú malé, ale určite sú obmedzenejšie ako obrovská mapa, ktorú môžete prejsť od začiatku do konca za niekoľko hodín. Umožňuje nám to trochu viac zámernosti. Myslím si, že existuje apetít po hrách, ktoré sú veľkými rozľahlými RPG s množstvom otvorenosti. ale aj po hrách, ktoré sú viac kurátorské, ale zároveň si stále zachovávajú tieto prvky voľby, budovania postavy a postupu. Som nadšený z toho, čo môžeme ako štúdio urobiť pri miešaní týchto prvkov.“
Režisér súbojového systému Gabe Paramo by Avowed skôr prirovnal k Fallout New Vegas, ktorý tiež vytvorilo štúdio Obsidian: „Je to taká stredná cesta medzi sandboxom a niečím, čo je viac kurátorské, a myslím, že sa nám darí nájsť rovnováhu. Napríklad v Avowed môžete naraziť na tvory, na ktoré možno nie ste pripravení, ale možno ste našli schopnosť, ktorá vám pomôže s týmto tvorom manipulovať, a potom získate predmet. Čisto prostredníctvom prieskumu ste našli niečo, čo môžete použiť pri iných typoch súbojov. Myslím, že aj New Vegas je plné týchto momentov, v ktorých nechceme hráča držať za ruku, ale napriek tomu, ak hráči majú schopnosti, môžu tieto momenty prekonať.“
„Myslím, že New Vegas odvádza skvelú prácu pri budovaní hráčskeho zážitku nielen prostredníctvom „kritickej cesty“, ale aj vedľajších úloh a tajomstiev, ktoré môžete vo svete objaviť,“ pokračuje Patel. „Je tu naozaj skvelá rovnováha medzi konzistenciou a rozmanitosťou. Chcete, aby hráči zažili novinku a prekvapenie, ale zároveň sa uistite, že všetky tieto mikroelementy, ktoré dávate dokopy, vedú hráča k rovnakému ucelenému zážitku. Jedna vec, ktorú bolo zaujímavé sledovať, a ako hráča ma to naozaj baví, je, že tieto žánrové hranice sú čoraz nejasnejšie. Do Living Lands a Avowed prichádzate s veľmi špecifickou úlohou z ríše, ale stále je na vás, aby ste si vybrali, ako presne ju budete napĺňať.“
„Nemalo by to byť ako „toto je nádherné pieskovisko, ale ja si tu len staviam svoje vlastné hrady z piesku bez väčšieho zmyslu pre cieľ alebo identitu“. Myslím, že Avowed absolútne zodpovedá „osobnosti“ spoločnosti Obsidian. Máme štruktúru „kritickej cesty“ a chceme, aby akékoľvek obmedzenia, ktoré kladieme na hráča, boli sprevádzané dobrým zmyslom pre tempo a dynamiku. Je v tom istý tlak a ťah, keď aj napriek tomu, že sme pred hráča postavili túto cestu, dávame mu na nej dostatok podnetov a ťahákov, aby sa cítil aj ako autor vlastného príbehu.“
Avowed príde počas jesene na PC, Xbox Series X/S a do predplatného Xbox Game Pass.