Nákup, ktorý nevyšiel?
Sony ešte v januári 2022 ohlásilo masívnu akvizíciu štúdia Bungie v hodnote 3,6 miliardy dolárov. Tvorcovia série Destiny mali PlayStation divízii otvoriť dvere k tvorbe dlhotrvácnych live service hier. Prešli však dva roky a namiesto toho, aby Bungie rozdávalo rozumy ostatným PlayStation štúdiám, tak samé potrebuje pomoc.
Šéf PlayStation Hiroki Totoki však rozhovoru s investormi prezradil, že Bungie musí byť lepšie v prevzatí zodpovednosti za harmonogram vývoja svojich hiuer: „Navštívil som štúdiá Bungie a mal som stretnutia s vedením,“ povedal, „a videl som, že zamestnanci pracujúci v štúdiách sú veľmi motivovaní, preukazujú veľkú kreativitu, ako aj pôsobivé znalosti živých služieb.
„Mal som však tiež pocit, že z obchodného hľadiska je tu priestor na zlepšenie, pokiaľ ide o oblasti, ako je využívanie obchodných výdavkov a prevzatie zodpovednosti za časový harmonogram vývoja. Dúfam, že budeme pokračovať v dialógu a prídeme s dobrými riešeniami.“
Bungie sa dostalo do problémov po neúspešnom vydaní expanzie Lightfall, kedy boli tržby štúdiá o 45% nižšie, ako predpovedali odhady. Výsledkom toho tak bolo prepustenie približne 100 zamestnancov štúdia z celkového počtu približne 1200. Kúpna zmluva medzi Sony a Bungie dáva totiž Sony právo rozpustiť správnu radu štúdia Bungie (kde majú zamestnanci Bungie v súčasnosti väčšinu) v prípade, že Bungie nebude plniť výkonnostné ciele a efektívne by tak Sony mohlo celé štúdio ovládnuť.
Bungie bolo taktiež nútené odložiť vydanie expanzie The Final Shape pre Destiny 2 na 4. júna a vydanie hry Marathon na rok 2025.