Nejasné stanovisko?
Po tom, čo PlayStation divízia napriek masívnym tržbám nenaplnila očakávania analytikov, mnohí z nich poukazujú na slabé marže PlayStation divízie a je teda viac ako zrejmé, že nový šéf PlayStation Hiroki Totoki bude mať čo robiť, aby upokojil rady znepokojených akcionárov.
Prvé náznaky svojich ďalších krokov ukázal už pri samotnej prezentácii finančných výsledkov, kde hovoril o lepšom zaobchádzaní s rozpočtami pri tvorbe hier, zlepšeniu marží pri predaji samotných konzol. Taktiež prezradil, že štúdio Bungie musí prebrať zodpovednosť za manažovanie harmonogramu vývoja svojich hier.
Prečítajte si tiež
Šéf PlayStation žiada od Bungie zlepšenie v oblasti vývoja hier a výdavkov
V ďalšom segmente však Totoki odpovedal na otázky akcionárov spoločnosti Sony, kde bol ohľadom svojej stratégie ešte priamočiarejší: „Pokiaľ ide o PS5, jednou z výziev, ktorá odlišuje tento konzolový cyklus od PS4 a predchádzajúcich generácií je, že v priebehu cyklu je pre nás ťažké znížiť náklady. Na rozdiel od špičkových počítačov nám konzoly PS umožňujú ponúknuť pohlcujúci zážitok pre mnohých ľudí v bezpečnom prostredí s prijateľnou cenou. Aby sme mohli ponúknuť takýto zážitok, s nákladmi na komponenty ako sú čipy a pamäte, bude kľúčové, aby sme pokračovali v predaji konzol bez výrazných zľavy [počas životného cyklu výrobku], a to zapojením sa do plánovania produktov, ktoré zabezpečí cenovú dostupnosť pre spotrebiteľov.“
„Ďalším faktorom budú first-party hry. Silné tituly, ktoré dosiahnu na PS5, PC a iných platformách, zvýšia naše marže. Veríme, že máme príležitosti na zlepšenie marží a máme v úmysle sa im agresívne venovať.“
Práve frázovanie „na iných platformách“ zaujalo. Totoki totiž ešte počas prezentácie finančných výsledkov naznačil, že jedným zo spôsobov, ako zabezpečiť navyšovanie marží je agresívnejší prístup k portovaní PlayStation first-party hier na PC platformu. Totoki však môže taktiež mať na mysli aj cloud a hry pre smartfóny.
V kombinácii s nedávnou zmenou stratégie Xboxu sa však zdá, že stagnujúci konzolový segment spolu s narastajúcimi rozpočtami vývoja AAA hier a nízkymi maržami PlayStation divízie donútia japonskú spoločnosť v blízkej budúcnosti prehodnotiť svoju stratégiu prinášania svojich hier na PC. Či sa to však aj stane, na to si počkáme.