Keith Guerette – hlavný dizajnér efektov v Naughty Dog prezradil v interview s GoN, kde sa bavili o tom, či sú hry umením – že podľa neho dokážu byť niekedy videohry o dosť realistickejšie a serióznejšie ako filmy.
„Možno som s tým spojený, ale myslím si, že hry môžu byť nejako viac umelecké, ako filmy. Mám množstvo uznania vývojárom za to, čo dokážu vytvoriť na tak limitovanom množstve výpočtového výkonu, času a vôbec… všetkého. Pre mňa je umenie schopnosť vziať jednu skupinu vecí a urobiť z nich niečo úplne iné… niečo ako z iného sveta, niečo nepredvídateľné,“ hovorí Keith.
Je nutné uznať, že hry vedia byť umelecké, čo dokazuje aj najnovšia hra od Naughty Dog – Uncharted 3 – ktorá filmy neuveriteľne napodobuje. Aj keď v istom zmysle vlastne cheatuje s umením filmu a tým vytvára umenie. Medzi iné príklady umeleckého stvárnenia hier patrí aj napríklad PS2 hra Okami, či vynikajúci štýl nového Batmana. Kto už vie povedať, že hry nie sú umením, pravdepodobne v mnohých prípadoch klame samého seba.
A čo si myslíte o umení hier celkovo, Vy?