Lístie opadáva, vonku to tuhne, ľudia ťahajú zo šatníkov kabáty a my hráči sa za monitorom ticho smejeme. Prečo? No veď je jeseň! Kvalitných hier v tomto období vychádza neúrekom, že to pomaly ani nestíhame hrať.
Tohtoročná jeseň je ešte o to zaujímavejšia, že sa priamo proti sebe postavili dvaja odvekí rivali – Battlefield a Call of Duty. Aj napriek tomu, že obidve sú FPS a majú za sebou obrovské základne fanúšikov, ktoré sa navzájom osočujú, nie sú si v globále až tak podobné, ako by sa mohlo zdať. Dnes sa pozrieme na zúbok singleplayeru nového Call of Duty. Pripravili si nebodaj autori konečne niečo nové?
Tento diel série je relatívne špeciálnym. Určite nikomu neunikli problémy, ktoré postihli Infinity Ward. Hlavný predstavitelia opustili toto štúdio, a tak chtiac-nechtiac musel Activision siahnuť po pomoci štúdia Sledgehammer Games (tí pracovali na akejsi akčnej adventúre z prostredia CoD). Znamená nová krv aj posun vpred? Ale kdeže.
Aby som ale nepredbiehal, priblížme si príbeh. Ten pochopiteľne nadväzuje na ten z Modern Warfare 2. To, že ste ako Soap epicky zabili na konci hry Sheparda vôbec neznamená, že na svete opäť zavládne mier. Práve naopak. Ako to už býva zvykom, precestujete svet v kožiach rôznych vojakov, pričom sa budete snažiť skoncovať tretiu svetovú a konečne poslať Makarovova na onen svet. Opäť sa tak jedná o lineárny príbeh, ktorého koniec poznáte ešte skôr, než začal. Každopádne sa sérii Call of Duty nedá odoprieť fakt, že vďaka dobrému story-tellingu vás bude držať pri monitore. A navyše, jeho rozuzlenie vám ani nezaberie veľa času. Jedná sa o klasických 5-6 hodín. Po jednom, maximálne dvoch strávených večeroch, tak určite už budete sledovať titulky.
Ohľadom príbehu sa teda nič nové nekoná. Ako je to ale v prípade hlavnej zložky, hrateľnosti? Tá je na tom skutočne rovnako. Opäť sú teda hlavnou podstatou naskriptované situácie, ktoré by mali vo vás vyvolávať nezabudnuteľné zážitky, a na ktoré by ste sa mali pozerať so sánkou dole. Prečo „by mali“? Ono, musím uznať, že naposledy som niečo podobné zažil pri prvom Modern Warfare. Autori totižto od vtedy len viac-menej recyklujú svoje nápady a kvôli starobylému enginu (o ňom neskôr) to už ani nevyzerá dobre. Áno, grafika nie je všetko, ale skutočne keď už vidím, ako padá celá budova, ako sa rozpadáva lietadlo alebo ako sa vyhýbam vykoľajenému vlaku, patrilo by sa to v lepšom grafickom spracovaní. Rovnako sa opäť stretávame s niekedy nekonečnými zástupmi nepriateľov, ktorí len tupo stoja na vopred určenom mieste a sypú do vás čo to dá. Podobne sú na tom aj vaši spolubojovníci, ktorých prakticky v boji ani necítite. Celkovo tak ani v tomto smere autori nikam nepostúpili – len beháte po vopred určenej ceste, strieľate do vopred určených nepriateľov a sledujete, ako sa okolo vás deje plno vecí, ktoré nijak nemôžete ovplyvniť. Koho to ešte aj po x rokoch baví, budiš, mňa to už pomaly prestáva.
Ohľadom grafiky som už niečo načrtol, poďme si ju bližšie priblížiť. Znie to neuveriteľne, ale ANI TU sme sa nedočkali zmeny. Opäť sa raz pozeráme na pixely, ktoré sme stretli už pred štyrmi rokmi, a ktoré nemajú čo v roku 2011 hľadať. Myslím si, že nebudem klamať, ak poviem, že občas to vyzerá priam odpudzujúco. Na druhú stranu ale nemáte pri akcii čas sledovať okolie, takže si neduhy nemôžete všimnúť – skvelý komerčný ťah. Samotnou kapitolou je rovnako zvukové spracovanie. Nechápem, prečo nemôžu autori zapracovať do hry kvalitné zvuky zbraní. Vzhľadom na to, že v hre ¾ času držíte ľavé tlačidlo myši, by sa aspoň patrilo, keby vám to netrhalo uši. Na druhú stranu musím pochváliť kvalitný soundtrack, ktorý strieda orchestrálne skladby s rockovými piesňami.
Záver recenzie singleplayerovej časti Modern Warfare 3 by som chcel venovať menšej úvahe a porovnaniu s konkurenčným Battlefieldom 3. Pravdepodobne ste z recenzie usúdili, že som hru zvozil pod čiernu zem. Ono to z časti pravda je a z časti nie je. Na jednu stranu musím uznať, že FPS akcia je to kvalitná, no na druhú musím napísať, že ma nebaví ju hrať každý rok v tom istom prevedení. Niet sa ale čomu diviť – Activison má so sériou obrovský úspech a nemá dôvod meniť jej princípy. Otázkou ale je dokedy. Môže niečo zmeniť Battlefield 3? Ohľadom singleplayeru je to ťažké – obe série ho ponúkajú len ako doplnok a stavajú na rovnakej myšlienke (skripty), takže sú prakticky na rovnakej úrovni. V najbližších dňoch sa pozriem na zúbok hlavnému ťaháku Call of Duty, multiplayeru, kde sa skutočne ukáže, či má ešte čo povedať.
|
![]() ![]() ![]() |
|
![]() ![]() ![]() |
70% |
![]() |
ŽÁNER | FPS |
VÝROBCA | Infinity Ward / Sledgehammer games |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
Activision / ABC DATA |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |
![]() |